Digital kreativitet - - i förskolans undervisning; Maria Högberg; 2021
endast ny

Digital kreativitet - - i förskolans undervisning Upplaga 1

av Maria Högberg
I denna bok delar Maria Högberg med sig av inspirerande exempel på hur digitala verktyg kan användas kreativt i förskolans undervisning. Varje kapitel utgår från ett läroplansmål och visar hur kombinationen av digitalt och analogt material kan användas för att nå målen. Exempel på denna sammankoppling är när barn skriver bokstäver på datorn kan leda vidare till att de sedan börjar skriva bokstäver för hand, att barngruppen upptäcker nya saker i naturen med hjälp av ett webbmikroskop eller att de målar stort i en projicerad bild på väggen med vanliga färger.

Viktiga frågeställningar som rör användandet av digitala verktyg diskuteras också i boken. Författaren menar att om vi tar vara på den moderna teknikens möjligheter kan vi nå fler barn och ge fler barn chansen att lära och utforska på ett sätt som passar dem.

- För mig handlar det inte om antingen eller när vi pratar om analoga och digitala verktyg, utan både och, menar Maria Högberg.

Boken vänder sig till alla som arbetar i förskolan, men kan med fördel användas även i de tidiga årskurserna i skolan, på fritidshem eller inom anpassad grundskola.
I denna bok delar Maria Högberg med sig av inspirerande exempel på hur digitala verktyg kan användas kreativt i förskolans undervisning. Varje kapitel utgår från ett läroplansmål och visar hur kombinationen av digitalt och analogt material kan användas för att nå målen. Exempel på denna sammankoppling är när barn skriver bokstäver på datorn kan leda vidare till att de sedan börjar skriva bokstäver för hand, att barngruppen upptäcker nya saker i naturen med hjälp av ett webbmikroskop eller att de målar stort i en projicerad bild på väggen med vanliga färger.

Viktiga frågeställningar som rör användandet av digitala verktyg diskuteras också i boken. Författaren menar att om vi tar vara på den moderna teknikens möjligheter kan vi nå fler barn och ge fler barn chansen att lära och utforska på ett sätt som passar dem.

- För mig handlar det inte om antingen eller när vi pratar om analoga och digitala verktyg, utan både och, menar Maria Högberg.

Boken vänder sig till alla som arbetar i förskolan, men kan med fördel användas även i de tidiga årskurserna i skolan, på fritidshem eller inom anpassad grundskola.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2021
ISBN: 9789144144948
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 144 st
I denna bok delar Maria Högberg med sig av inspirerande exempel på hur digitala verktyg kan användas kreativt i förskolans undervisning. Varje kapitel utgår från ett läroplansmål och visar hur kombinationen av digitalt och analogt material kan användas för att nå målen. Exempel på denna sammankoppling är när barn skriver bokstäver på datorn kan leda vidare till att de sedan börjar skriva bokstäver för hand, att barngruppen upptäcker nya saker i naturen med hjälp av ett webbmikroskop eller att de målar stort i en projicerad bild på väggen med vanliga färger.

Viktiga frågeställningar som rör användandet av digitala verktyg diskuteras också i boken. Författaren menar att om vi tar vara på den moderna teknikens möjligheter kan vi nå fler barn och ge fler barn chansen att lära och utforska på ett sätt som passar dem.

- För mig handlar det inte om antingen eller när vi pratar om analoga och digitala verktyg, utan både och, menar Maria Högberg.

Boken vänder sig till alla som arbetar i förskolan, men kan med fördel användas även i de tidiga årskurserna i skolan, på fritidshem eller inom anpassad grundskola.
I denna bok delar Maria Högberg med sig av inspirerande exempel på hur digitala verktyg kan användas kreativt i förskolans undervisning. Varje kapitel utgår från ett läroplansmål och visar hur kombinationen av digitalt och analogt material kan användas för att nå målen. Exempel på denna sammankoppling är när barn skriver bokstäver på datorn kan leda vidare till att de sedan börjar skriva bokstäver för hand, att barngruppen upptäcker nya saker i naturen med hjälp av ett webbmikroskop eller att de målar stort i en projicerad bild på väggen med vanliga färger.

Viktiga frågeställningar som rör användandet av digitala verktyg diskuteras också i boken. Författaren menar att om vi tar vara på den moderna teknikens möjligheter kan vi nå fler barn och ge fler barn chansen att lära och utforska på ett sätt som passar dem.

- För mig handlar det inte om antingen eller när vi pratar om analoga och digitala verktyg, utan både och, menar Maria Högberg.

Boken vänder sig till alla som arbetar i förskolan, men kan med fördel användas även i de tidiga årskurserna i skolan, på fritidshem eller inom anpassad grundskola.
Ny bok
339 kr356 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
339 kr356 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)