Marknadsföring i nya media - marknadsföring i kubik; Micael Dahlén; 2002
Marknadsföring i nya media - marknadsföring i kubik; Micael Dahlén; 2002

Marknadsföring i nya media - marknadsföring i kubik Upplaga 1

av Micael Dahlén

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2002
  • ISBN: 9789147064007
  • Sidor: 128 st
  • Förlag: Liber
  • Format: Bok
  • Språk: Svenska

Om boken

Den här boken förser dig inte bara med nya kunskaper, utan lär också ut ett nytt sätt att tänka. Det bygger på en förståelse av hur vi människor fungerar och på ett tänkande i termer av likheter och olikheter, för att åstadkomma naturligare, smartare och mer marknadsföring - marknadsföring i kubik. Läs mer Marknadsföring i nya media utgår från människan i det nya medielandskapet. Den beskriver hur olika köp-processer ser ut och därefter hur budskap och mediaval ska anpassas efter dessa och efter olika varors och tjänsters karaktär och status. Hur skiljer sig t ex marknadsföring på Internet av en högengagemangs-produkt som en bil från den av en lågengagemangs-produkt som choklad? Och hur ska man hantera olika varumärken? Författaren går igenom alla möjligheter till marknadsföring på nätet och visar på vad som lämpar sig bäst för vilken vara eller tjänst, och till vilken kund. Även effektiva sätt att arbeta med mejl och mobiltelefon presenteras. Boken bygger på gedigen forskning och sammanfogar teori och kunskap med konkreta exempel och hand-fasta råd. När du lägger den ifrån dig kommer du se på marknadsföring med nya ögon och besitta kunskaper som går att omsätta i handling. Bokens tankesätt möjliggör nyskapande marknadsföring i både nya och traditionella media. Micael Dahlén är expert på nya media. Han är doktor i och utbildningsansvarig för marknadskommunikation vid Handelshögskolan i Stockholm.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Marknadsföring i nya media - marknadsföring i kubik (2002)

I mars 2002 släpptes boken Marknadsföring i nya media - marknadsföring i kubik skriven av Micael Dahlén. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 128 sidor. Förlaget bakom boken är Liber som har sitt säte i Solna.

Köp boken Marknadsföring i nya media - marknadsföring i kubik på Studentapan och spara pengar.

Referera till Marknadsföring i nya media - marknadsföring i kubik (Upplaga 1)

Harvard

Dahlén, M. (2002). Marknadsföring i nya media - marknadsföring i kubik. 1:a uppl. Liber.

Oxford

Dahlén, Micael, Marknadsföring i nya media - marknadsföring i kubik, 1 uppl. (Liber, 2002).

APA

Dahlén, M. (2002). Marknadsföring i nya media - marknadsföring i kubik (1:a uppl.). Liber.

Vancouver

Dahlén M. Marknadsföring i nya media - marknadsföring i kubik. 1:a uppl. Liber; 2002.

Köp boken

179 kr

Skynda dig - Bara 1 säljare kvar!