Marknadens makt; Nils Brunsson; 2010

Marknadens makt Upplaga 2

av Nils Brunsson
I Marknadens makt beskrivs och analyseras verklighetens marknader (för varor och tjänster) på grundval av empiriska studier. Praxis på olika marknader jämförs med regelsystem och med populära föreställningar om vad marknader är. Boken är ett bidrag till debatten om marknader och marknadslösningar. Den är också avsedd för högskolans utbildning om samhällets grundläggande institutioner i ämnen som ekonomisk historia, företagsekonomi, nationalekonomi, sociologi och statskunskap. Övriga författare: Björn Axelsson, Bengt Jacobsson, Jan Johanson, Lars Persson och Ulf Sjöberg. Andra reviderade upplagan.
I Marknadens makt beskrivs och analyseras verklighetens marknader (för varor och tjänster) på grundval av empiriska studier. Praxis på olika marknader jämförs med regelsystem och med populära föreställningar om vad marknader är. Boken är ett bidrag till debatten om marknader och marknadslösningar. Den är också avsedd för högskolans utbildning om samhällets grundläggande institutioner i ämnen som ekonomisk historia, företagsekonomi, nationalekonomi, sociologi och statskunskap. Övriga författare: Björn Axelsson, Bengt Jacobsson, Jan Johanson, Lars Persson och Ulf Sjöberg. Andra reviderade upplagan.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2010
ISBN: 9789186203351
Förlag: SNS Förlag
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 159 st
2 upplagor
Upplaga 1 (1992)
från 100 kr
Upplaga 2 (2010)
Tillfälligt slut
I Marknadens makt beskrivs och analyseras verklighetens marknader (för varor och tjänster) på grundval av empiriska studier. Praxis på olika marknader jämförs med regelsystem och med populära föreställningar om vad marknader är. Boken är ett bidrag till debatten om marknader och marknadslösningar. Den är också avsedd för högskolans utbildning om samhällets grundläggande institutioner i ämnen som ekonomisk historia, företagsekonomi, nationalekonomi, sociologi och statskunskap. Övriga författare: Björn Axelsson, Bengt Jacobsson, Jan Johanson, Lars Persson och Ulf Sjöberg. Andra reviderade upplagan.
I Marknadens makt beskrivs och analyseras verklighetens marknader (för varor och tjänster) på grundval av empiriska studier. Praxis på olika marknader jämförs med regelsystem och med populära föreställningar om vad marknader är. Boken är ett bidrag till debatten om marknader och marknadslösningar. Den är också avsedd för högskolans utbildning om samhällets grundläggande institutioner i ämnen som ekonomisk historia, företagsekonomi, nationalekonomi, sociologi och statskunskap. Övriga författare: Björn Axelsson, Bengt Jacobsson, Jan Johanson, Lars Persson och Ulf Sjöberg. Andra reviderade upplagan.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)