Learning study i förskolan; Mona Holmqvist Olander; 2013
spara 54%
5+ säljare

Learning study i förskolan Upplaga 1

av Mona Holmqvist Olander
Lärande är ett område som alla människor berörs av och utvecklar varje dag, oavsett var vi befinner oss. Det lärande författarna behandlar i den här boken är det avsiktliga och planerade lärandet för små barn i förskola och förskoleklass. Förskolans uppdrag har förflyttats från att i hög grad ha varit omsorgsinriktat till att alltmer riktas mot lärande. Denna förändring ska ske utifrån små barns betingelser att lära och inte utifrån de former för lärande som finns i grundskolan.

Författarna utgår från en modell som framgångsrikt använts i skolan för att utveckla barnens lärande, ’learning study’, men i boken beskrivs hur modellen anpassats och förändrats till de betingelser som gäller för små barns lärande. Att arbeta med ’learning study’ i förskolan innebär systematiska och noggranna observationer av barnens förmågor och utvecklingsbehov, som sedan ligger till grund för skapandet av aktiviteter för barnen i syfte att utveckla deras lärande i riktning mot läroplanens mål.

Boken riktar sig till dig som student på utbildning till lärare i förskola och förskoleklass. Den vänder sig dessutom till verksamma lärare som redan arbetar i dessa skolformer.
Lärande är ett område som alla människor berörs av och utvecklar varje dag, oavsett var vi befinner oss. Det lärande författarna behandlar i den här boken är det avsiktliga och planerade lärandet för små barn i förskola och förskoleklass. Förskolans uppdrag har förflyttats från att i hög grad ha varit omsorgsinriktat till att alltmer riktas mot lärande. Denna förändring ska ske utifrån små barns betingelser att lära och inte utifrån de former för lärande som finns i grundskolan.

Författarna utgår från en modell som framgångsrikt använts i skolan för att utveckla barnens lärande, ’learning study’, men i boken beskrivs hur modellen anpassats och förändrats till de betingelser som gäller för små barns lärande. Att arbeta med ’learning study’ i förskolan innebär systematiska och noggranna observationer av barnens förmågor och utvecklingsbehov, som sedan ligger till grund för skapandet av aktiviteter för barnen i syfte att utveckla deras lärande i riktning mot läroplanens mål.

Boken riktar sig till dig som student på utbildning till lärare i förskola och förskoleklass. Den vänder sig dessutom till verksamma lärare som redan arbetar i dessa skolformer.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2013
ISBN: 9789144092980
Förlag: Studentlitteratur
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 164 st
Lärande är ett område som alla människor berörs av och utvecklar varje dag, oavsett var vi befinner oss. Det lärande författarna behandlar i den här boken är det avsiktliga och planerade lärandet för små barn i förskola och förskoleklass. Förskolans uppdrag har förflyttats från att i hög grad ha varit omsorgsinriktat till att alltmer riktas mot lärande. Denna förändring ska ske utifrån små barns betingelser att lära och inte utifrån de former för lärande som finns i grundskolan.

Författarna utgår från en modell som framgångsrikt använts i skolan för att utveckla barnens lärande, ’learning study’, men i boken beskrivs hur modellen anpassats och förändrats till de betingelser som gäller för små barns lärande. Att arbeta med ’learning study’ i förskolan innebär systematiska och noggranna observationer av barnens förmågor och utvecklingsbehov, som sedan ligger till grund för skapandet av aktiviteter för barnen i syfte att utveckla deras lärande i riktning mot läroplanens mål.

Boken riktar sig till dig som student på utbildning till lärare i förskola och förskoleklass. Den vänder sig dessutom till verksamma lärare som redan arbetar i dessa skolformer.
Lärande är ett område som alla människor berörs av och utvecklar varje dag, oavsett var vi befinner oss. Det lärande författarna behandlar i den här boken är det avsiktliga och planerade lärandet för små barn i förskola och förskoleklass. Förskolans uppdrag har förflyttats från att i hög grad ha varit omsorgsinriktat till att alltmer riktas mot lärande. Denna förändring ska ske utifrån små barns betingelser att lära och inte utifrån de former för lärande som finns i grundskolan.

Författarna utgår från en modell som framgångsrikt använts i skolan för att utveckla barnens lärande, ’learning study’, men i boken beskrivs hur modellen anpassats och förändrats till de betingelser som gäller för små barns lärande. Att arbeta med ’learning study’ i förskolan innebär systematiska och noggranna observationer av barnens förmågor och utvecklingsbehov, som sedan ligger till grund för skapandet av aktiviteter för barnen i syfte att utveckla deras lärande i riktning mot läroplanens mål.

Boken riktar sig till dig som student på utbildning till lärare i förskola och förskoleklass. Den vänder sig dessutom till verksamma lärare som redan arbetar i dessa skolformer.
Begagnad bok
125 kr268 krSpara 143 kr (54%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
125 kr268 krSpara 143 kr (54%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar