Kvalitet i offentlig sektor : att mäta och förbättra kvaliteten i landstingets verksamhet; Björn Rombach; 1990
Kvalitet i offentlig sektor : att mäta och förbättra kvaliteten i landstingets verksamhet; Björn Rombach; 1990

Kvalitet i offentlig sektor : att mäta och förbättra kvaliteten i landstingets verksamhet Upplaga 2

av Björn Rombach

  • Upplaga: 2a upplagan
  • Utgiven: 1990
  • ISBN: 9789119075819
  • Sidor: 227 st
  • Förlag: Norstedts Juridik AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Denna bok baserar sig på ett brett upplagt forskningsprojekt om kvalitet i offentlig sektor. I boken ges en översikt av kvalitetsmedvetandet i Sveriges alla landsting. De frågor som ställs är: Vad är kvalitet? Hur mäter man kvalitet? Vilka är förebilderna i kvalitetsarbetet? Vad gör man för att förbättra kvaliteten? I boken görs en utvärdering av landstingens vanligaste kvalitetsmätningsinstrument - attitydundersökningar med hjälp av enkäter. Denna mätmetod visar sig ofta vara otillförlitlig. Vidare beskrivs ett mycket framgångsrikt kvalitetsförbättringsprojekt detaljerat. Frågor kring imitation, organisationers legitimitet och styrning av svårstyrda organisationer uppmärksammas.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Kvalitet i offentlig sektor : att mäta och förbättra kvaliteten i landstingets verksamhet (1990)

I september 1990 släpptes boken Kvalitet i offentlig sektor : att mäta och förbättra kvaliteten i landstingets verksamhet skriven av Björn Rombach. Det är den 2a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 227 sidor. Förlaget bakom boken är Norstedts Juridik AB som har sitt säte i Stockholm.

Köp boken Kvalitet i offentlig sektor : att mäta och förbättra kvaliteten i landstingets verksamhet på Studentapan och spara pengar.

Referera till Kvalitet i offentlig sektor : att mäta och förbättra kvaliteten i landstingets verksamhet (Upplaga 2)

Harvard

Rombach, B. (1990). Kvalitet i offentlig sektor : att mäta och förbättra kvaliteten i landstingets verksamhet. 2:a uppl. Norstedts Juridik AB.

Oxford

Rombach, Björn, Kvalitet i offentlig sektor : att mäta och förbättra kvaliteten i landstingets verksamhet, 2 uppl. (Norstedts Juridik AB, 1990).

APA

Rombach, B. (1990). Kvalitet i offentlig sektor : att mäta och förbättra kvaliteten i landstingets verksamhet (2:a uppl.). Norstedts Juridik AB.

Vancouver

Rombach B. Kvalitet i offentlig sektor : att mäta och förbättra kvaliteten i landstingets verksamhet. 2:a uppl. Norstedts Juridik AB; 1990.

Tillfälligt slut

Bevaka boken och få meddelande när den är tillgänglig igen.