Kvalitet i offentlig sektor : att mäta och förbättra kvaliteten i landstingets verksamhet Upplaga 2
Denna bok baserar sig på ett brett upplagt forskningsprojekt om kvalitet i offentlig sektor. I boken ges en översikt av kvalitetsmedvetandet i Sveriges alla landsting. De frågor som ställs är: Vad är kvalitet? Hur mäter man kvalitet? Vilka är förebilderna i kvalitetsarbetet? Vad gör man för att förbättra kvaliteten? I boken görs en utvärdering av landstingens vanligaste kvalitetsmätningsinstrument - attitydundersökningar med hjälp av enkäter. Denna mätmetod visar sig ofta vara otillförlitlig. Vidare beskrivs ett mycket framgångsrikt kvalitetsförbättringsprojekt detaljerat. Frågor kring imitation, organisationers legitimitet och styrning av svårstyrda organisationer uppmärksammas.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 1990
ISBN: 9789119075819
Förlag: Norstedts Juridik AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 227 st
Denna bok baserar sig på ett brett upplagt forskningsprojekt om kvalitet i offentlig sektor. I boken ges en översikt av kvalitetsmedvetandet i Sveriges alla landsting. De frågor som ställs är: Vad är kvalitet? Hur mäter man kvalitet? Vilka är förebilderna i kvalitetsarbetet? Vad gör man för att förbättra kvaliteten? I boken görs en utvärdering av landstingens vanligaste kvalitetsmätningsinstrument - attitydundersökningar med hjälp av enkäter. Denna mätmetod visar sig ofta vara otillförlitlig. Vidare beskrivs ett mycket framgångsrikt kvalitetsförbättringsprojekt detaljerat. Frågor kring imitation, organisationers legitimitet och styrning av svårstyrda organisationer uppmärksammas.
Varje vecka tillkommer tusentals nya säljare. Bevaka boken så får du meddelande när den finns tillgänglig igen.