Kränkande beteende i förskolan - - förstå, förebygga och hantera; Ella Cosmovici Idsøe, Pål Roland; 2019
endast ny

Kränkande beteende i förskolan - - förstå, förebygga och hantera Upplaga 1

av Ella Cosmovici Idsøe, Pål Roland
Upprepade kränkningar, d.v.s. mobbning, börjar redan i förskolan. Det är därför viktigt att förskolepersonalen i ett tidigt skede identifierar situationer där ett barn utsätts för upprepade negativa handlingar i barngruppen. Då får personalen möjlighet att förebygga och hantera detta. I Kränkande beteende i förskolan presenteras forskningsbaserad kunskap på ett konkret och handlingsorienterat sätt. Här ges praktiska exempel på vad som kan utgöra upprepade kränkningar i förskoleålder, vilka uttryck kränkningarna kan ta sig i barngruppen och hur de kan utvecklas över tid.

I boken ges också förslag på förebyggande strategier samt handfasta tips på hur man identifierar och arbetar för att motverka oönskat negativt beteende i barngruppen. Boken riktar sig till förskollärarstudenter, till förskolans ledning och personal samt till forskare på fältet och lärare på förskol­lärarutbildningarna. Den vänder sig också till studenter på special­lärarprogrammet och till verksamma speciallärare.
Upprepade kränkningar, d.v.s. mobbning, börjar redan i förskolan. Det är därför viktigt att förskolepersonalen i ett tidigt skede identifierar situationer där ett barn utsätts för upprepade negativa handlingar i barngruppen. Då får personalen möjlighet att förebygga och hantera detta. I Kränkande beteende i förskolan presenteras forskningsbaserad kunskap på ett konkret och handlingsorienterat sätt. Här ges praktiska exempel på vad som kan utgöra upprepade kränkningar i förskoleålder, vilka uttryck kränkningarna kan ta sig i barngruppen och hur de kan utvecklas över tid.

I boken ges också förslag på förebyggande strategier samt handfasta tips på hur man identifierar och arbetar för att motverka oönskat negativt beteende i barngruppen. Boken riktar sig till förskollärarstudenter, till förskolans ledning och personal samt till forskare på fältet och lärare på förskol­lärarutbildningarna. Den vänder sig också till studenter på special­lärarprogrammet och till verksamma speciallärare.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2019
ISBN: 9789144129105
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 130 st
Upprepade kränkningar, d.v.s. mobbning, börjar redan i förskolan. Det är därför viktigt att förskolepersonalen i ett tidigt skede identifierar situationer där ett barn utsätts för upprepade negativa handlingar i barngruppen. Då får personalen möjlighet att förebygga och hantera detta. I Kränkande beteende i förskolan presenteras forskningsbaserad kunskap på ett konkret och handlingsorienterat sätt. Här ges praktiska exempel på vad som kan utgöra upprepade kränkningar i förskoleålder, vilka uttryck kränkningarna kan ta sig i barngruppen och hur de kan utvecklas över tid.

I boken ges också förslag på förebyggande strategier samt handfasta tips på hur man identifierar och arbetar för att motverka oönskat negativt beteende i barngruppen. Boken riktar sig till förskollärarstudenter, till förskolans ledning och personal samt till forskare på fältet och lärare på förskol­lärarutbildningarna. Den vänder sig också till studenter på special­lärarprogrammet och till verksamma speciallärare.
Upprepade kränkningar, d.v.s. mobbning, börjar redan i förskolan. Det är därför viktigt att förskolepersonalen i ett tidigt skede identifierar situationer där ett barn utsätts för upprepade negativa handlingar i barngruppen. Då får personalen möjlighet att förebygga och hantera detta. I Kränkande beteende i förskolan presenteras forskningsbaserad kunskap på ett konkret och handlingsorienterat sätt. Här ges praktiska exempel på vad som kan utgöra upprepade kränkningar i förskoleålder, vilka uttryck kränkningarna kan ta sig i barngruppen och hur de kan utvecklas över tid.

I boken ges också förslag på förebyggande strategier samt handfasta tips på hur man identifierar och arbetar för att motverka oönskat negativt beteende i barngruppen. Boken riktar sig till förskollärarstudenter, till förskolans ledning och personal samt till forskare på fältet och lärare på förskol­lärarutbildningarna. Den vänder sig också till studenter på special­lärarprogrammet och till verksamma speciallärare.
Ny bok
245 kr257 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
245 kr257 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)