Könsskillnader i skolprestationer - idéer om orsaker SOU 2010:51; Utbildningsdepartementet; 2010

Könsskillnader i skolprestationer - idéer om orsaker SOU 2010:51

av Utbildningsdepartementet
Flickor har i genomsnitt bättre betyg än pojkar. En direkt orsak till detta förefaller finnas i flickors och pojkars olika förhållningssätt till skolan och olika arbetssätt. Flickor lägger ner mera tid, arbete och engagemang i skolarbetet och har mer effektiva arbetssätt menar utredaren. I utredningen har man sammanställt den pedagogiska forskningens förklaringar till att flickor som grupp presterar bättre i skolan än pojkar.
Flickor har i genomsnitt bättre betyg än pojkar. En direkt orsak till detta förefaller finnas i flickors och pojkars olika förhållningssätt till skolan och olika arbetssätt. Flickor lägger ner mera tid, arbete och engagemang i skolarbetet och har mer effektiva arbetssätt menar utredaren. I utredningen har man sammanställt den pedagogiska forskningens förklaringar till att flickor som grupp presterar bättre i skolan än pojkar.
Utgiven: 2010
ISBN: 9789138234228
Förlag: Norstedts Juridik AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 70 st
Flickor har i genomsnitt bättre betyg än pojkar. En direkt orsak till detta förefaller finnas i flickors och pojkars olika förhållningssätt till skolan och olika arbetssätt. Flickor lägger ner mera tid, arbete och engagemang i skolarbetet och har mer effektiva arbetssätt menar utredaren. I utredningen har man sammanställt den pedagogiska forskningens förklaringar till att flickor som grupp presterar bättre i skolan än pojkar.
Flickor har i genomsnitt bättre betyg än pojkar. En direkt orsak till detta förefaller finnas i flickors och pojkars olika förhållningssätt till skolan och olika arbetssätt. Flickor lägger ner mera tid, arbete och engagemang i skolarbetet och har mer effektiva arbetssätt menar utredaren. I utredningen har man sammanställt den pedagogiska forskningens förklaringar till att flickor som grupp presterar bättre i skolan än pojkar.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)