Konceptstyrd utveckling : förnyelse av produkter, tjänster och marknader; Aleksander Szatek; 2011
2 säljare

Konceptstyrd utveckling : förnyelse av produkter, tjänster och marknader Upplaga 2

av Aleksander Szatek
Henry Ford lär en gång ha sagt, att om han hade frågat kunderna vad de vill ha, så hade de svarat; ”En snabbare häst!”. Frågar vi rakt ut vad kunderna vill ha riskerar vi att endast få svar kring det som är känt. Men det är helt annan sak är att systematiskt involvera kunderna och även andra intressenter i företagets egen innovationsprocess. De system, med hjälp av bl.a. internet, som BMW har skapat kring Co-Creation eller Starbuck kring Crowdsourcing, och som återges i den nya upplagan av boken, visar påtagligt hur viktiga kundernas idéer kan vara för ett företags förmåga att ligga i framkant av utvecklingen.

Bokens syfte är att beskriva modeller och verktyg med betoning på kundens röst i innovationsprocessens alla skeden. Kunderna har inte alltid rätt, men genom att systematiskt lära oss förstå och liera oss med kunderna så skapar vi också en påtaglig motivation i organisationen för att ständigt skaffa oss nya kunskaper och idéer även från andra håll än den egna utvecklingsavdelningen. Det tankesättet är ett av de starkaste fundamenten för att nå framgång.

Det ska samtidigt betonas att det är omöjligt att bygga bort alla risker i ett företags verksamhet. Målsättning måste dock alltid vara att minimera riskerna med hjälp av genomtänkta modeller och verktyg samt skapa kreativitet i organisationen.

Boken är till sitt innehåll fokuserad på affärsvärlden och språket är därför primärt anpassat till de begrepp och modeller som äger den typen av karaktäristisk. Tankesätt och logik är dock i stor utsträckning även är giltigt för organisationer som finns i samhället i övrigt.

Boken vänder sig därför inte endast till studerande inom ekonomi, teknik och samhällsvetenskap utan i lika stor utsträckning till företagsledare, organisationschefer och styrelseledamöter.
Henry Ford lär en gång ha sagt, att om han hade frågat kunderna vad de vill ha, så hade de svarat; ”En snabbare häst!”. Frågar vi rakt ut vad kunderna vill ha riskerar vi att endast få svar kring det som är känt. Men det är helt annan sak är att systematiskt involvera kunderna och även andra intressenter i företagets egen innovationsprocess. De system, med hjälp av bl.a. internet, som BMW har skapat kring Co-Creation eller Starbuck kring Crowdsourcing, och som återges i den nya upplagan av boken, visar påtagligt hur viktiga kundernas idéer kan vara för ett företags förmåga att ligga i framkant av utvecklingen.

Bokens syfte är att beskriva modeller och verktyg med betoning på kundens röst i innovationsprocessens alla skeden. Kunderna har inte alltid rätt, men genom att systematiskt lära oss förstå och liera oss med kunderna så skapar vi också en påtaglig motivation i organisationen för att ständigt skaffa oss nya kunskaper och idéer även från andra håll än den egna utvecklingsavdelningen. Det tankesättet är ett av de starkaste fundamenten för att nå framgång.

Det ska samtidigt betonas att det är omöjligt att bygga bort alla risker i ett företags verksamhet. Målsättning måste dock alltid vara att minimera riskerna med hjälp av genomtänkta modeller och verktyg samt skapa kreativitet i organisationen.

Boken är till sitt innehåll fokuserad på affärsvärlden och språket är därför primärt anpassat till de begrepp och modeller som äger den typen av karaktäristisk. Tankesätt och logik är dock i stor utsträckning även är giltigt för organisationer som finns i samhället i övrigt.

Boken vänder sig därför inte endast till studerande inom ekonomi, teknik och samhällsvetenskap utan i lika stor utsträckning till företagsledare, organisationschefer och styrelseledamöter.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2011
ISBN: 9789144077239
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 286 st
2 upplagor
Upplaga 1 (2008)
från 125 kr
Upplaga 2 (2011)
från 319 kr
Henry Ford lär en gång ha sagt, att om han hade frågat kunderna vad de vill ha, så hade de svarat; ”En snabbare häst!”. Frågar vi rakt ut vad kunderna vill ha riskerar vi att endast få svar kring det som är känt. Men det är helt annan sak är att systematiskt involvera kunderna och även andra intressenter i företagets egen innovationsprocess. De system, med hjälp av bl.a. internet, som BMW har skapat kring Co-Creation eller Starbuck kring Crowdsourcing, och som återges i den nya upplagan av boken, visar påtagligt hur viktiga kundernas idéer kan vara för ett företags förmåga att ligga i framkant av utvecklingen.

Bokens syfte är att beskriva modeller och verktyg med betoning på kundens röst i innovationsprocessens alla skeden. Kunderna har inte alltid rätt, men genom att systematiskt lära oss förstå och liera oss med kunderna så skapar vi också en påtaglig motivation i organisationen för att ständigt skaffa oss nya kunskaper och idéer även från andra håll än den egna utvecklingsavdelningen. Det tankesättet är ett av de starkaste fundamenten för att nå framgång.

Det ska samtidigt betonas att det är omöjligt att bygga bort alla risker i ett företags verksamhet. Målsättning måste dock alltid vara att minimera riskerna med hjälp av genomtänkta modeller och verktyg samt skapa kreativitet i organisationen.

Boken är till sitt innehåll fokuserad på affärsvärlden och språket är därför primärt anpassat till de begrepp och modeller som äger den typen av karaktäristisk. Tankesätt och logik är dock i stor utsträckning även är giltigt för organisationer som finns i samhället i övrigt.

Boken vänder sig därför inte endast till studerande inom ekonomi, teknik och samhällsvetenskap utan i lika stor utsträckning till företagsledare, organisationschefer och styrelseledamöter.
Henry Ford lär en gång ha sagt, att om han hade frågat kunderna vad de vill ha, så hade de svarat; ”En snabbare häst!”. Frågar vi rakt ut vad kunderna vill ha riskerar vi att endast få svar kring det som är känt. Men det är helt annan sak är att systematiskt involvera kunderna och även andra intressenter i företagets egen innovationsprocess. De system, med hjälp av bl.a. internet, som BMW har skapat kring Co-Creation eller Starbuck kring Crowdsourcing, och som återges i den nya upplagan av boken, visar påtagligt hur viktiga kundernas idéer kan vara för ett företags förmåga att ligga i framkant av utvecklingen.

Bokens syfte är att beskriva modeller och verktyg med betoning på kundens röst i innovationsprocessens alla skeden. Kunderna har inte alltid rätt, men genom att systematiskt lära oss förstå och liera oss med kunderna så skapar vi också en påtaglig motivation i organisationen för att ständigt skaffa oss nya kunskaper och idéer även från andra håll än den egna utvecklingsavdelningen. Det tankesättet är ett av de starkaste fundamenten för att nå framgång.

Det ska samtidigt betonas att det är omöjligt att bygga bort alla risker i ett företags verksamhet. Målsättning måste dock alltid vara att minimera riskerna med hjälp av genomtänkta modeller och verktyg samt skapa kreativitet i organisationen.

Boken är till sitt innehåll fokuserad på affärsvärlden och språket är därför primärt anpassat till de begrepp och modeller som äger den typen av karaktäristisk. Tankesätt och logik är dock i stor utsträckning även är giltigt för organisationer som finns i samhället i övrigt.

Boken vänder sig därför inte endast till studerande inom ekonomi, teknik och samhällsvetenskap utan i lika stor utsträckning till företagsledare, organisationschefer och styrelseledamöter.
Begagnad bok
319 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
319 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar