Den dolda kunskapen : en bok om seviceyrket inom hotell och restaurang; Jack Lainpelto, Katrin Lainpelto; 2012
Den dolda kunskapen : en bok om seviceyrket inom hotell och restaurang; Jack Lainpelto, Katrin Lainpelto; 2012

Den dolda kunskapen : en bok om seviceyrket inom hotell och restaurang Upplaga 1

av Jack Lainpelto, Katrin Lainpelto

5.0 (1)

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2012
  • ISBN: 9789144075853
  • Sidor: 246 st
  • Förlag: Studentlitteratur
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Beskrivningar av serviceyrket inom hotell- och restaurangbranschen tar ofta sin utgångspunkt i ögonblicksmötet mellan gästen och servicearbetaren, utan att hänsyn tas till det sammanhang som formar vår förståelse av yrket. Denna bok bidrar med en bredare bild av serviceyrket genom att beskriva dess centrala kunskaper mot bakgrund av historia, arbetsmarknadspolitik, genus, kultursociologi, ledarskap, utbildning och juridik. Boken fokuserar främst på serviceyrkets mjuka kunskaper. Sådana kunskaper är sällan synliga för ögat vilket bidrar till att de ofta underordnas de hårda och mer konkreta kunskaperna som förknippas med serviceyrkets hantverksmässiga sysslor – detta trots att de mjuka kunskaperna ofta har en direkt inverkan på branschföretagens konkurrensförmåga. De mjuka kunskapernas nyckelroll i produktskapandet föranleder en förändrad syn på serviceyrkets centrala kunskaper, något som i sin tur påverkar förutsättningarna för bland annat utbildning, rekrytering och ledarskap. Boken vänder sig till dem som har ett intresse för serviceyrket inom hotell- och restaurangbranschen, oavsett om man är företagsledare, arbetsledare, utbildare eller studerande. Boken kan även vara relevant för andra med ett intresse för servicemötet och de mjuka kunskaperna, oavsett bransch, samt för dem med ett intresse för arbetsmarknad, samhällsekonomi och etiska frågeställningar inom affärsverksamheter. Högst personlig och klokt resonerande är denna överraskande lärobok som fyllts med insikter om servicebranschen – ett måste för studenter och proffs, men också för alla som gillar att gå ut och äta. Första pris Årets Svenska Måltidslitteratur 2013, kategorin Undervisningslitteratur

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Den dolda kunskapen : en bok om seviceyrket inom hotell och restaurang (2012)

I januari 2012 släpptes boken Den dolda kunskapen : en bok om seviceyrket inom hotell och restaurang skriven av Jack Lainpelto, Katrin Lainpelto. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 246 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur som har sitt säte i Lund.

Köp boken Den dolda kunskapen : en bok om seviceyrket inom hotell och restaurang på Studentapan och spara pengar.

Referera till Den dolda kunskapen : en bok om seviceyrket inom hotell och restaurang (Upplaga 1)

Harvard

Lainpelto, J. & Lainpelto, K. (2012). Den dolda kunskapen : en bok om seviceyrket inom hotell och restaurang. 1:a uppl. Studentlitteratur.

Oxford

Lainpelto, Jack & Lainpelto, Katrin, Den dolda kunskapen : en bok om seviceyrket inom hotell och restaurang, 1 uppl. (Studentlitteratur, 2012).

APA

Lainpelto, J., & Lainpelto, K. (2012). Den dolda kunskapen : en bok om seviceyrket inom hotell och restaurang (1:a uppl.). Studentlitteratur.

Vancouver

Lainpelto J, Lainpelto K. Den dolda kunskapen : en bok om seviceyrket inom hotell och restaurang. 1:a uppl. Studentlitteratur; 2012.

Tillfälligt slut

Bevaka boken och få meddelande när den är tillgänglig igen.