Hjärnan och lärandet; Bertil Thomas; 2020

Hjärnan och lärandet Upplaga 1

av Bertil Thomas
I Hjärnan och lärandet ger författarna en bred översikt över de nya kunskaper som vuxit fram inom hjärnforskningen under de senaste årtiondena. Hit hör forskningen om minne, känslor, tänkande, stress, motivation, kreativitet, hjärnhälsa och personlig utveckling. Speciellt fokuserar de på kunskaper som är viktiga på alla nivåer i framtidens skola (grundskola, gymnasium, universitet och högskola).

Syftet med boken är att visa vilken stor betydelse kunskaperna om hjärnan kan ha för skolan och det livslånga lärandet om de utnyttjas rätt.

Boken är främst avsedd att användas vid utbildning av lärare på alla nivåer samt i annan undervisning på gymnasium och universitet. Men den kan också läsas av alla som vill veta mer om hur vi ska få våra hjärnor att fungera optimalt hela livet.

Sagt om boken
"Denna boken borde alla läsa! Lättläst, tydlig och väldigt bra kopplingar mellan teori och praktik." Lärare Åsaskolan, Kungsbacka

"Boken fyller ett välbehövligt tomrum i den pedagogiska litteraturen." Helhetsbetyg: 4 av 5. Marie Leijon, lektör, BTJ-häftet nr 19, 2020.

Om författarna
Bokens författare är Rolf Ekman, Axel Eriksson, Joanna Giota, Carl-G. Gottfries, Anders Hill, Per-Olof Nilsson och Bertil Thomas (redaktör). Samtliga är medlemmar i styrelsen för Neuroforum, Göteborg.
I Hjärnan och lärandet ger författarna en bred översikt över de nya kunskaper som vuxit fram inom hjärnforskningen under de senaste årtiondena. Hit hör forskningen om minne, känslor, tänkande, stress, motivation, kreativitet, hjärnhälsa och personlig utveckling. Speciellt fokuserar de på kunskaper som är viktiga på alla nivåer i framtidens skola (grundskola, gymnasium, universitet och högskola).

Syftet med boken är att visa vilken stor betydelse kunskaperna om hjärnan kan ha för skolan och det livslånga lärandet om de utnyttjas rätt.

Boken är främst avsedd att användas vid utbildning av lärare på alla nivåer samt i annan undervisning på gymnasium och universitet. Men den kan också läsas av alla som vill veta mer om hur vi ska få våra hjärnor att fungera optimalt hela livet.

Sagt om boken
"Denna boken borde alla läsa! Lättläst, tydlig och väldigt bra kopplingar mellan teori och praktik." Lärare Åsaskolan, Kungsbacka

"Boken fyller ett välbehövligt tomrum i den pedagogiska litteraturen." Helhetsbetyg: 4 av 5. Marie Leijon, lektör, BTJ-häftet nr 19, 2020.

Om författarna
Bokens författare är Rolf Ekman, Axel Eriksson, Joanna Giota, Carl-G. Gottfries, Anders Hill, Per-Olof Nilsson och Bertil Thomas (redaktör). Samtliga är medlemmar i styrelsen för Neuroforum, Göteborg.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2020
ISBN: 9789147140466
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 176 st
I Hjärnan och lärandet ger författarna en bred översikt över de nya kunskaper som vuxit fram inom hjärnforskningen under de senaste årtiondena. Hit hör forskningen om minne, känslor, tänkande, stress, motivation, kreativitet, hjärnhälsa och personlig utveckling. Speciellt fokuserar de på kunskaper som är viktiga på alla nivåer i framtidens skola (grundskola, gymnasium, universitet och högskola).

Syftet med boken är att visa vilken stor betydelse kunskaperna om hjärnan kan ha för skolan och det livslånga lärandet om de utnyttjas rätt.

Boken är främst avsedd att användas vid utbildning av lärare på alla nivåer samt i annan undervisning på gymnasium och universitet. Men den kan också läsas av alla som vill veta mer om hur vi ska få våra hjärnor att fungera optimalt hela livet.

Sagt om boken
"Denna boken borde alla läsa! Lättläst, tydlig och väldigt bra kopplingar mellan teori och praktik." Lärare Åsaskolan, Kungsbacka

"Boken fyller ett välbehövligt tomrum i den pedagogiska litteraturen." Helhetsbetyg: 4 av 5. Marie Leijon, lektör, BTJ-häftet nr 19, 2020.

Om författarna
Bokens författare är Rolf Ekman, Axel Eriksson, Joanna Giota, Carl-G. Gottfries, Anders Hill, Per-Olof Nilsson och Bertil Thomas (redaktör). Samtliga är medlemmar i styrelsen för Neuroforum, Göteborg.
I Hjärnan och lärandet ger författarna en bred översikt över de nya kunskaper som vuxit fram inom hjärnforskningen under de senaste årtiondena. Hit hör forskningen om minne, känslor, tänkande, stress, motivation, kreativitet, hjärnhälsa och personlig utveckling. Speciellt fokuserar de på kunskaper som är viktiga på alla nivåer i framtidens skola (grundskola, gymnasium, universitet och högskola).

Syftet med boken är att visa vilken stor betydelse kunskaperna om hjärnan kan ha för skolan och det livslånga lärandet om de utnyttjas rätt.

Boken är främst avsedd att användas vid utbildning av lärare på alla nivåer samt i annan undervisning på gymnasium och universitet. Men den kan också läsas av alla som vill veta mer om hur vi ska få våra hjärnor att fungera optimalt hela livet.

Sagt om boken
"Denna boken borde alla läsa! Lättläst, tydlig och väldigt bra kopplingar mellan teori och praktik." Lärare Åsaskolan, Kungsbacka

"Boken fyller ett välbehövligt tomrum i den pedagogiska litteraturen." Helhetsbetyg: 4 av 5. Marie Leijon, lektör, BTJ-häftet nr 19, 2020.

Om författarna
Bokens författare är Rolf Ekman, Axel Eriksson, Joanna Giota, Carl-G. Gottfries, Anders Hill, Per-Olof Nilsson och Bertil Thomas (redaktör). Samtliga är medlemmar i styrelsen för Neuroforum, Göteborg.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)