Framtidens historia - Ämnesdidaktiska utmaningar för en ny historieundervisning; Magnus Hermansson Adler; 2009
2 säljare

Framtidens historia - Ämnesdidaktiska utmaningar för en ny historieundervisning Upplaga 1

av Magnus Hermansson Adler
Hur skapas en spännande och engagerande historieundervisning som samtidigt främjar lärande om demokrati? I boken presenterar Magnus Hermansson Adler en dynamisk och kreativ historieundervisning som bygger på övningar som aktiverar och stimulerar eleverna. Denna historieundervisning innebär att eleverna genom reflektion och diskussion under handledning av läraren kritiskt granskar olika perspektiv på historiska händelser.

Läs mer
Det är genom aktiva elever som historieundervisningen bidrar till utvecklingen av demokratin. En annan viktig del är en öppen och rättvis bedömningsprocess vid betygsättning som förbättrar kvaliteten i historieundervisningen. Boken är främst praktiskt inriktad men har en god teoretisk grund och innehåller konkreta exempel på elevaktiva övningar och handfasta verktyg för en bättre och mer likvärdig betygsättning. På www.liber.se finns ytterligare förslag på övningar. Boken riktar sig till såväl erfarna som blivande lärare inom grundskola och gymnasium.

Om författarna
Magnus Hermanson Adler är universitetslektor i ämnesdidaktik med särskild inriktning mot historia vid Göteborgs universitet. Han är lärarutbildare sedan 1989, med en bakgrund som både grundskolelärare och gymnasielärare.
Hur skapas en spännande och engagerande historieundervisning som samtidigt främjar lärande om demokrati? I boken presenterar Magnus Hermansson Adler en dynamisk och kreativ historieundervisning som bygger på övningar som aktiverar och stimulerar eleverna. Denna historieundervisning innebär att eleverna genom reflektion och diskussion under handledning av läraren kritiskt granskar olika perspektiv på historiska händelser.

Läs mer
Det är genom aktiva elever som historieundervisningen bidrar till utvecklingen av demokratin. En annan viktig del är en öppen och rättvis bedömningsprocess vid betygsättning som förbättrar kvaliteten i historieundervisningen. Boken är främst praktiskt inriktad men har en god teoretisk grund och innehåller konkreta exempel på elevaktiva övningar och handfasta verktyg för en bättre och mer likvärdig betygsättning. På www.liber.se finns ytterligare förslag på övningar. Boken riktar sig till såväl erfarna som blivande lärare inom grundskola och gymnasium.

Om författarna
Magnus Hermanson Adler är universitetslektor i ämnesdidaktik med särskild inriktning mot historia vid Göteborgs universitet. Han är lärarutbildare sedan 1989, med en bakgrund som både grundskolelärare och gymnasielärare.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2009
ISBN: 9789147093403
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 192 st
Hur skapas en spännande och engagerande historieundervisning som samtidigt främjar lärande om demokrati? I boken presenterar Magnus Hermansson Adler en dynamisk och kreativ historieundervisning som bygger på övningar som aktiverar och stimulerar eleverna. Denna historieundervisning innebär att eleverna genom reflektion och diskussion under handledning av läraren kritiskt granskar olika perspektiv på historiska händelser.

Läs mer
Det är genom aktiva elever som historieundervisningen bidrar till utvecklingen av demokratin. En annan viktig del är en öppen och rättvis bedömningsprocess vid betygsättning som förbättrar kvaliteten i historieundervisningen. Boken är främst praktiskt inriktad men har en god teoretisk grund och innehåller konkreta exempel på elevaktiva övningar och handfasta verktyg för en bättre och mer likvärdig betygsättning. På www.liber.se finns ytterligare förslag på övningar. Boken riktar sig till såväl erfarna som blivande lärare inom grundskola och gymnasium.

Om författarna
Magnus Hermanson Adler är universitetslektor i ämnesdidaktik med särskild inriktning mot historia vid Göteborgs universitet. Han är lärarutbildare sedan 1989, med en bakgrund som både grundskolelärare och gymnasielärare.
Hur skapas en spännande och engagerande historieundervisning som samtidigt främjar lärande om demokrati? I boken presenterar Magnus Hermansson Adler en dynamisk och kreativ historieundervisning som bygger på övningar som aktiverar och stimulerar eleverna. Denna historieundervisning innebär att eleverna genom reflektion och diskussion under handledning av läraren kritiskt granskar olika perspektiv på historiska händelser.

Läs mer
Det är genom aktiva elever som historieundervisningen bidrar till utvecklingen av demokratin. En annan viktig del är en öppen och rättvis bedömningsprocess vid betygsättning som förbättrar kvaliteten i historieundervisningen. Boken är främst praktiskt inriktad men har en god teoretisk grund och innehåller konkreta exempel på elevaktiva övningar och handfasta verktyg för en bättre och mer likvärdig betygsättning. På www.liber.se finns ytterligare förslag på övningar. Boken riktar sig till såväl erfarna som blivande lärare inom grundskola och gymnasium.

Om författarna
Magnus Hermanson Adler är universitetslektor i ämnesdidaktik med särskild inriktning mot historia vid Göteborgs universitet. Han är lärarutbildare sedan 1989, med en bakgrund som både grundskolelärare och gymnasielärare.
Begagnad bok
95 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
95 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar