Butiken, sortimentet och kampanjerna - En bok om ekonomisk uppföljning; Mikael Hernant; 2016
Butiken, sortimentet och kampanjerna - En bok om ekonomisk uppföljning; Mikael Hernant; 2016

Butiken, sortimentet och kampanjerna - En bok om ekonomisk uppföljning Upplaga 1

av Mikael Hernant

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2016
  • ISBN: 9789144097473
  • Sidor: 303 st
  • Förlag: Studentlitteratur AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Butiken, sortimentet och kampanjerna handlar om uppföljning av det ekonomiska resultatet i olika delar av en butikskedjas verksamhet. Den övergripande frågeställningen som bokens författare adresserar är: Vilka åtgärder skall vidtas var någonstans i företaget, och i vilken ordning skall åtgärderna vidtas? I Butiken, sortimentet och kampanjerna visar författaren hur olika aspekter av denna frågeställning kan besvaras genom användandet av olika ekonomiska nyckeltal och modeller. På ett systematiskt och pedagogiskt sätt visas hur företagsledningen kan följa upp det ekonomiska resultatet i butikerna (som helhet), butikernas sortimentsavdelningar, butikernas produkter och butikernas kampanjer. Boken omfattar en beskrivning av tidigare forskning samt förslag till instrument och arbetsmetoder som kan användas praktiskt för att ge svar på den övergripande frågeställningen. Genom en kombination av såväl förankring i vetenskaplig forskning som praktiska rekommendationer riktar sig boken både till ansvariga inom i detaljhandeln och till högskolestudenter.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Butiken, sortimentet och kampanjerna - En bok om ekonomisk uppföljning (2016)

I april 2016 släpptes boken Butiken, sortimentet och kampanjerna - En bok om ekonomisk uppföljning skriven av Mikael Hernant. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 303 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.

Köp boken Butiken, sortimentet och kampanjerna - En bok om ekonomisk uppföljning på Studentapan och spara pengar.

Referera till Butiken, sortimentet och kampanjerna - En bok om ekonomisk uppföljning (Upplaga 1)

Harvard

Hernant, M. (2016). Butiken, sortimentet och kampanjerna - En bok om ekonomisk uppföljning. 1:a uppl. Studentlitteratur AB.

Oxford

Hernant, Mikael, Butiken, sortimentet och kampanjerna - En bok om ekonomisk uppföljning, 1 uppl. (Studentlitteratur AB, 2016).

APA

Hernant, M. (2016). Butiken, sortimentet och kampanjerna - En bok om ekonomisk uppföljning (1:a uppl.). Studentlitteratur AB.

Vancouver

Hernant M. Butiken, sortimentet och kampanjerna - En bok om ekonomisk uppföljning. 1:a uppl. Studentlitteratur AB; 2016.

Köp boken

285 kr