Marknadsföring i butik - Om forskning och branschkunskap i detaljhandeln; Jens Nordfält; 2007
Marknadsföring i butik - Om forskning och branschkunskap i detaljhandeln; Jens Nordfält; 2007

Marknadsföring i butik - Om forskning och branschkunskap i detaljhandeln Upplaga 1

av Jens Nordfält

4.5 (2)

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2007
  • ISBN: 9789147087662
  • Sidor: 288 st
  • Förlag: Liber
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Av alla produkter och varumärken som finns i en butik blir kunden troligtvis bara medveten om mindre än en procent. Med enkla visuella knep går det att påverka vilka produkter som uppmärksammas och hur intrycken tolkas. Detta ger den som arbetar i en butik enorma möjligheter, men det ställer också krav. För att kunna kommunicera på ett bra sätt med kunderna gäller det för detaljisten att känna till hur dessa framförallt visuella regler fungerar. Läs mer Marknadsföring i butik gör en djupdykning i de senaste 40 årens forskning kring marknadsföring inom detaljhandeln. I boken beskrivs en modell för hur kunderna fattar beslut i en butik. Därefter presenteras en rad olika experiment och fältstudier med utgångspunkt i butiker. Författaren visar hur den psykologiska beslutsmodellen praktiskt kan tillämpas på butikens sortiment, butiksmiljö och prisupplevelse. Ambitionen är att försöka fylla ut delar av den kunskapslucka som finns idag och utmana många av de branschsanningar som bygger på rykten. Boken vänder sig till dig som arbetar inom handeln eller studerar handel vid universitetet, på högskolan eller på någon branschutbildning. Av Sveriges Marknadsförbund utsedd till årets marknadsföringsbok 2007. Om författarna Jens Nordfält är doktor i butiksmarknadsföring. Han arbetar med forskning och utbildning vid Handelshögskolan i Stockholm och på ICA.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Marknadsföring i butik - Om forskning och branschkunskap i detaljhandeln (2007)

I maj 2007 släpptes boken Marknadsföring i butik - Om forskning och branschkunskap i detaljhandeln skriven av Jens Nordfält. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 288 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Liber som har sitt säte i Solna.

Köp boken Marknadsföring i butik - Om forskning och branschkunskap i detaljhandeln på Studentapan och spara pengar.

Finns i 2 upplagor

Upplaga 2, Upplaga 1

Referera till Marknadsföring i butik - Om forskning och branschkunskap i detaljhandeln (Upplaga 1)

Harvard

Nordfält, J. (2007). Marknadsföring i butik - Om forskning och branschkunskap i detaljhandeln. 1:a uppl. Liber.

Oxford

Nordfält, Jens, Marknadsföring i butik - Om forskning och branschkunskap i detaljhandeln, 1 uppl. (Liber, 2007).

APA

Nordfält, J. (2007). Marknadsföring i butik - Om forskning och branschkunskap i detaljhandeln (1:a uppl.). Liber.

Vancouver

Nordfält J. Marknadsföring i butik - Om forskning och branschkunskap i detaljhandeln. 1:a uppl. Liber; 2007.

Alla upplagor

Köp boken

95 kr
612 kr