Marknadsföring i butik : om forskning och branschkunskap i detaljhandeln; Jens Nordfält, Carl-Philip Ahlbom; 2018
Marknadsföring i butik : om forskning och branschkunskap i detaljhandeln; Jens Nordfält, Carl-Philip Ahlbom; 2018

Marknadsföring i butik : om forskning och branschkunskap i detaljhandeln Upplaga 2

av Jens Nordfält, Carl-Philip Ahlbom

5.0 (2)

  • Upplaga: 2a upplagan
  • Utgiven: 2018
  • ISBN: 9789147113484
  • Sidor: 359 st
  • Förlag: Liber
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Är det inte förvånansvärt att kunder som använder telefonen i butiken handlar för 30 % mer än andra kunder? Och visste du förresten att prisskyltar med rabatten skriven ovanför det ordinarie priset gör att kunden underskattar rabattens storlek. Här får du göra en djupdykning i de senaste femtio årens forskning om marknadsföring inom detaljhandeln. I boken beskrivs en modell för hur kunderna fattar beslut i en butik. Därefter presenteras en rad olika experiment och fältstudier med utgångspunkt i butiker. Författarna visar hur den psykologiska beslutsmodellen och forskningsresultat praktiskt kan tillämpas för att utveckla butikens sortiment, butiksmiljö och prisupplevelse. Den andra upplagan är uppdaterad med: Ny, spännande forskning inom marknadsföring i butik. Delen om butiksmiljön har kraftigt omarbetats och avsnittet om butikslayout har utökats. Författarna går in på djupet i hur butiker kan byggas upp för att skapa så stor visuell uppmärksamhet som möjligt utifrån parollen "det du ser – det köper du". Ett nytt kapitel om hur digitaliseringen påverkar beslutsprocesser och den fysiska butiken. Om författarna Jens Nordfält och Carl-Philip Ahlbom är forskare vid Handelshögskolan i Stockholm. Jens arbetar sedan många år med forskning och utbildning inom butiksmarknadsföring på ICA och samarbetar med de flesta större detaljister och leverantörer i Sverige. Carl-Philip är doktorand i butiksmarknadsföring och bedriver forskning i samarbete med företag som H&M och ICA.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Marknadsföring i butik : om forskning och branschkunskap i detaljhandeln (2018)

I april 2018 släpptes boken Marknadsföring i butik : om forskning och branschkunskap i detaljhandeln skriven av Jens Nordfält, Carl-Philip Ahlbom. Det är den 2a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 359 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Liber som har sitt säte i Solna.

Köp boken Marknadsföring i butik : om forskning och branschkunskap i detaljhandeln på Studentapan och spara uppåt 47% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.

Finns i 2 upplagor

Upplaga 2, Upplaga 1

Referera till Marknadsföring i butik : om forskning och branschkunskap i detaljhandeln (Upplaga 2)

Harvard

Nordfält, J. & Ahlbom, C.-P. (2018). Marknadsföring i butik : om forskning och branschkunskap i detaljhandeln. 2:a uppl. Liber.

Oxford

Nordfält, Jens & Ahlbom, Carl-Philip, Marknadsföring i butik : om forskning och branschkunskap i detaljhandeln, 2 uppl. (Liber, 2018).

APA

Nordfält, J., & Ahlbom, C.-P. (2018). Marknadsföring i butik : om forskning och branschkunskap i detaljhandeln (2:a uppl.). Liber.

Vancouver

Nordfält J, Ahlbom CP. Marknadsföring i butik : om forskning och branschkunskap i detaljhandeln. 2:a uppl. Liber; 2018.

Alla upplagor

Köp boken

325 kr
612 kr