Sinnesmarknadsföring - Teoretiska och empiriska utgångspunkter; Bertil Hultén; 2015
Sinnesmarknadsföring - Teoretiska och empiriska utgångspunkter; Bertil Hultén; 2015

Sinnesmarknadsföring - Teoretiska och empiriska utgångspunkter Upplaga 1

av Bertil Hultén

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2015
  • ISBN: 9789144094489
  • Sidor: 451 st
  • Förlag: Studentlitteratur AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Denna bok behandlar sinnesmarknadsföring som nytt framväxande marknadsföringsparadigm. För att positionera ett varumärke på ett djupare plan har det blivit allt viktigare för företag att tala till konsumenters sinnen. Författaren belyser hur företag strategiskt kan utveckla konsumentupplevelser som utgår från de fem sinnena: hur det ser ut, hörs, luktar, känns och smakara. Det handlar dels om påverkan på konsumenters utvärdering av produkter och tjänster, dels om påverkan på deras faktiska köpbeteende. Boken är rikt illustrerad med exempel från svenska och utländska företag. Sinnesmarknadsföring – Teoretiska och empiriska utgångspunkter bygger på en rad modeller och teorier som hämtats från discipliner och forskningsområden som konsumentbeteende, konsumentpsykologi, marknadsföring, neurovetenskap, sociologi och varumärkesbyggande. Ambitionen är att erbjuda en djupare förståelse av sinnesmarknadsföring och att ge utblickar mot morgondagens marknadsföring i en global marknadsföringsmiljö och konsumtionskultur.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Sinnesmarknadsföring - Teoretiska och empiriska utgångspunkter (2015)

I januari 2015 släpptes boken Sinnesmarknadsföring - Teoretiska och empiriska utgångspunkter skriven av Bertil Hultén. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 451 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.

Köp boken Sinnesmarknadsföring - Teoretiska och empiriska utgångspunkter på Studentapan och spara pengar.

Referera till Sinnesmarknadsföring - Teoretiska och empiriska utgångspunkter (Upplaga 1)

Harvard

Hultén, B. (2015). Sinnesmarknadsföring - Teoretiska och empiriska utgångspunkter. 1:a uppl. Studentlitteratur AB.

Oxford

Hultén, Bertil, Sinnesmarknadsföring - Teoretiska och empiriska utgångspunkter, 1 uppl. (Studentlitteratur AB, 2015).

APA

Hultén, B. (2015). Sinnesmarknadsföring - Teoretiska och empiriska utgångspunkter (1:a uppl.). Studentlitteratur AB.

Vancouver

Hultén B. Sinnesmarknadsföring - Teoretiska och empiriska utgångspunkter. 1:a uppl. Studentlitteratur AB; 2015.

Köp boken

149 kr