Hållbar marknadsföring : hur sociala, miljömässiga och ekonomiska hänsynstaganden kan bidra till hållbara företag och marknader; Mikael Ottosson, Anders Parment; 2016
Hållbar marknadsföring : hur sociala, miljömässiga och ekonomiska hänsynstaganden kan bidra till hållbara företag och marknader; Mikael Ottosson, Anders Parment; 2016

Hållbar marknadsföring : hur sociala, miljömässiga och ekonomiska hänsynstaganden kan bidra till hållbara företag och marknader Upplaga 2

av Mikael Ottosson, Anders Parment

4.0 (1)

  • Upplaga: 2a upplagan
  • Utgiven: 2016
  • ISBN: 9789144104867
  • Sidor: 208 st
  • Förlag: Studentlitteratur AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Hur kan man som konsument, företagsledare eller student leva och få sina behov tillfredsställda utan att äventyra kommande generationers möjligheter att tillfredsställa sina behov? Intresset för hållbarhetsfrågor i allmänhet och hållbara företag i synnerhet har ökat avsevärt under de senaste åren, såväl hos konsumenter som hos företagsledare, politiker, journalister, studenter och andra grupper. Hittills har det saknats vetenskaplig litteratur som speglar hållbarhetsdimensionen ur ett marknadsförings­perspektiv. Med denna bok försöker författarna fylla det tomrummet och bidra till att hållbarhetstänkandet blir en integrerad del av marknadsföring, till exempel i affärsmodeller, varumärken och marknadskommunikation. Hederspris – Årets Marknadsföringsbok 2014 Hållbar marknadsföring belönades år 2014 med hederspris i Sveriges Marknadsförbunds årliga utmärkelse Årets Marknadsföringsbok.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Hållbar marknadsföring : hur sociala, miljömässiga och ekonomiska hänsynstaganden kan bidra till hållbara företag och marknader (2016)

I februari 2016 släpptes boken Hållbar marknadsföring : hur sociala, miljömässiga och ekonomiska hänsynstaganden kan bidra till hållbara företag och marknader skriven av Mikael Ottosson, Anders Parment. Det är den 2a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 208 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.

Köp boken Hållbar marknadsföring : hur sociala, miljömässiga och ekonomiska hänsynstaganden kan bidra till hållbara företag och marknader på Studentapan och spara uppåt 55% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.

Finns i 2 upplagor

Upplaga 2, Upplaga 1

Referera till Hållbar marknadsföring : hur sociala, miljömässiga och ekonomiska hänsynstaganden kan bidra till hållbara företag och marknader (Upplaga 2)

Harvard

Ottosson, M. & Parment, A. (2016). Hållbar marknadsföring : hur sociala, miljömässiga och ekonomiska hänsynstaganden kan bidra till hållbara företag och marknader. 2:a uppl. Studentlitteratur AB.

Oxford

Ottosson, Mikael & Parment, Anders, Hållbar marknadsföring : hur sociala, miljömässiga och ekonomiska hänsynstaganden kan bidra till hållbara företag och marknader, 2 uppl. (Studentlitteratur AB, 2016).

APA

Ottosson, M., & Parment, A. (2016). Hållbar marknadsföring : hur sociala, miljömässiga och ekonomiska hänsynstaganden kan bidra till hållbara företag och marknader (2:a uppl.). Studentlitteratur AB.

Vancouver

Ottosson M, Parment A. Hållbar marknadsföring : hur sociala, miljömässiga och ekonomiska hänsynstaganden kan bidra till hållbara företag och marknader. 2:a uppl. Studentlitteratur AB; 2016.

Alla upplagor

Köp boken

179 kr
402 kr