Utveckling och implementering av strategier är nu mycket annorlunda än det var för bara några årtionden sedan, när affärsmiljöerna var mer stabila och enklare. Varje marknad kan nu beskrivas som dynamisk. Som ett resultat behöver företag kunna anpassa strategier för att förbli relevanta. Det är en utmanande men spännande tid, full av möjligheter såväl som hot. Strategic Market Management: Global Perspectives är motiverad av de strategiska utmaningarna som skapas av marknadernas dynamiska natur. Premissen är att alla traditionella verktyg för strategisk ledning antingen inte är tillämpliga eller behöver anpassas till en mer dynamisk kontext.
De unika aspekterna av boken inkluderar dess inkludering av:
Denna bok är nödvändig läsning för studenter på strategi- och marknadsföringskurser på grundnivå samt MBA.
Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker
I mars 2010 släpptes boken Strategic Market Management: Global Perspectives skriven av Damien McLoughlin, David A. Aaker. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på engelska och består av 416 sidor. Förlaget bakom boken är John Wiley & Sons som har sitt säte i Hoboken.
Köp boken Strategic Market Management: Global Perspectives på Studentapan och spara uppåt 63% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.
Harvard
Oxford
APA
Vancouver
Baserat på 11 recensioner från verifierade användare
4.7 (11)
11 recensioner
Sara
Linköping
Helt okej bok! Finns en del bra strategier.
Hanna
Västervik
Mycket bra! Nödvändig för att klara kursen
Emma
Katrineholm
Intressant bok om marknadsföring!
Malin
Ängelholm
Helt oumbärlig för kursen. Förklarar modellerna på ett tydligt och pedagogiskt sätt.
Johanna
Farsta
Ett måste för kurs i marknadsföring
Nellie
Karlstad
Mycket bra och enkel bok