Strategic Market Management: Global Perspectives; Damien McLoughlin, David A. Aaker; 2010
Strategic Market Management: Global Perspectives; Damien McLoughlin, David A. Aaker; 2010

Strategic Market Management: Global Perspectives Upplaga 1

av Damien McLoughlin, David A. Aaker

4.7 (11)

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2010
  • ISBN: 9780470689752
  • Sidor: 416 st
  • Förlag: John Wiley & Sons
  • Format: Häftad
  • Språk: Engelska

Om boken

Utveckling och implementering av strategier är nu mycket annorlunda än det var för bara några årtionden sedan, när affärsmiljöerna var mer stabila och enklare. Varje marknad kan nu beskrivas som dynamisk. Som ett resultat behöver företag kunna anpassa strategier för att förbli relevanta. Det är en utmanande men spännande tid, full av möjligheter såväl som hot. Strategic Market Management: Global Perspectives är motiverad av de strategiska utmaningarna som skapas av marknadernas dynamiska natur. Premissen är att alla traditionella verktyg för strategisk ledning antingen inte är tillämpliga eller behöver anpassas till en mer dynamisk kontext.

De unika aspekterna av boken inkluderar dess inkludering av:

  • En affärsstrategidefinition som inkluderar produkt-/marknadsomfång, värdeerbjudande och tillgångar och kompetenser.
  • En strukturerad strategisk analys inklusive en detaljerad kund-, konkurrent-, marknads- och miljöanalys som leder till förståelse av marknadsdynamik som stöds av ett sammanfattningsflödesschema, en uppsättning agendor för att starta processen och en uppsättning planeringsformulär.
  • Koncept för strategiskt åtagande, opportunism och anpassningsförmåga och hur de kan och bör kombineras.
  • Grunden för ett värdeerbjudande och starka varumärken. En strategi utan ett övertygande värdeerbjudande kommer inte att vara marknadsdriven eller framgångsrik. Varumärkestillgångar som stödjer en affärsstrategi behöver utvecklas.
  • Skapa synergisk marknadsföring med siloorganisationer definierade av produkter eller länder. Alla organisationer har flera produkter och marknader och att skapa samarbete och kommunikation istället för konkurrens och isolering blir en nödvändighet.

Denna bok är nödvändig läsning för studenter på strategi- och marknadsföringskurser på grundnivå samt MBA.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Strategic Market Management: Global Perspectives (2010)

I mars 2010 släpptes boken Strategic Market Management: Global Perspectives skriven av Damien McLoughlin, David A. Aaker. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på engelska och består av 416 sidor. Förlaget bakom boken är John Wiley & Sons som har sitt säte i Hoboken.

Köp boken Strategic Market Management: Global Perspectives på Studentapan och spara uppåt 63% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.

Referera till Strategic Market Management: Global Perspectives (Upplaga 1)

Harvard

McLoughlin, D. & Aaker, D. A. (2010). Strategic Market Management: Global Perspectives. 1:a uppl. John Wiley & Sons.

Oxford

McLoughlin, Damien & Aaker, David A., Strategic Market Management: Global Perspectives, 1 uppl. (John Wiley & Sons, 2010).

APA

McLoughlin, D., & Aaker, D. A. (2010). Strategic Market Management: Global Perspectives (1:a uppl.). John Wiley & Sons.

Vancouver

McLoughlin D, Aaker DA. Strategic Market Management: Global Perspectives. 1:a uppl. John Wiley & Sons; 2010.

Köp boken

285 kr
766 kr