CSR och hållbart företagande Upplaga 3
"CSR och Hållbart Företagande" erbjuder ett rikt spektrum av synvinklar på företagens sociala ansvarstagande och hållbara affärsverksamhet, och förklarar hur dessa aspekter samverkar. Argumentationen knyter an till faktiska exempel och fallstudier. Utvecklingen inom CSR har varit snabb och betydande inom både politik och företagsvärlden. Begrepp som socialt entreprenörskap, hållbara affärsstrategier och innovativa finansmodeller kring hållbarhet har stärkts. I denna nya upplaga diskuteras de globala hållbarhetsmålen mer djupgående och det har lagts till ett helt nytt kapitel om begrepp och fenomen relaterade till mångfald och integration. Boken tillhandahåller en bred översikt av de mest relevanta koncepten och teorierna, men fördjupar sig även i historiska perspektiv och kopplingar till företagsetik. Teoretiska utläggningar blandas med exempel från en mängd företag och organisationer. Boken är indelad i tre delar: den första delen introducerar ämnet och dess historiska utveckling; den andra delen berör praktiken inom företag och affärsverksamhet; den tredje delen fokuserar på ledning och strategier för ett ansvarsfullt och hållbart företagande. Boken samlar en rad framstående experter inom området och används flitigt på många universitet och ledarskapsutbildningar i Sverige.
"CSR och Hållbart Företagande" erbjuder ett rikt spektrum av synvinklar på företagens sociala ansvarstagande och hållbara affärsverksamhet, och förklarar hur dessa aspekter samverkar. Argumentationen knyter an till faktiska exempel och fallstudier. Utvecklingen inom CSR har varit snabb och betydande inom både politik och företagsvärlden. Begrepp som socialt entreprenörskap, hållbara affärsstrategier och innovativa finansmodeller kring hållbarhet har stärkts. I denna nya upplaga diskuteras de globala hållbarhetsmålen mer djupgående och det har lagts till ett helt nytt kapitel om begrepp och fenomen relaterade till mångfald och integration. Boken tillhandahåller en bred översikt av de mest relevanta koncepten och teorierna, men fördjupar sig även i historiska perspektiv och kopplingar till företagsetik. Teoretiska utläggningar blandas med exempel från en mängd företag och organisationer. Boken är indelad i tre delar: den första delen introducerar ämnet och dess historiska utveckling; den andra delen berör praktiken inom företag och affärsverksamhet; den tredje delen fokuserar på ledning och strategier för ett ansvarsfullt och hållbart företagande. Boken samlar en rad framstående experter inom området och används flitigt på många universitet och ledarskapsutbildningar i Sverige.