Value Selling : värdebaserad försäljning från start till resultat; Bengt Eliasson; 2012
Value Selling : värdebaserad försäljning från start till resultat; Bengt Eliasson; 2012

Value Selling : värdebaserad försäljning från start till resultat Upplaga 1

av Bengt Eliasson

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2012
  • ISBN: 9789147098187
  • Sidor: 141 st
  • Förlag: Liber
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Sälj på värde, inte på pris – och bli mer lönsam på kuppen. Det är huvudbudskapet i den här boken. Steg för steg visar den hur Value Selling fungerar och bäst förverkligas. Den tar ett steg längre än andra böcker i ämnet genom att erbjuda en kalkylmodell för att konkret kvantifiera och visa kunden det kundvärde ni kan skapa. Läs mer Genom att tillämpa värdebaserad försäljning kan ni få bättre betalt för ert erbjudande – kundens intresse förskjuts nämligen från priset till hur lönsamheten kan utvecklas med den lösning ni föreslår. Samtidigt stärker ni er egen konkurrenskraft och lönsamhet. I boken ges konkret vägledning med många praktikfall och verktyg för hur ni kan tillämpa Value Selling och utveckla ett nytt förhållningssätt till era kunder. Den vänder sig till alla företag som vill erbjuda marknaden mervärden med god totalekonomi, men som vill kunna få bättre betalt. Den passar även som kurslitteratur i olika affärsutbildningar. Kalkylmodellen som visas i boken går även att ladda ner på www.businessbooks.se. Om författarna Bengt Eliasson, civ.ing./civ.ek., driver sedan 1980 det egna konsultföretaget BusinessON. Han arbetar, ofta internationellt, med företagsutveckling där de egna koncepten för affärsutbildningar och affärsutveckling kombineras till slagkraftiga utvecklingsprogram för att förbättra kundföretagens affärskompetens, affärsorientering och lönsamhet. Med sin breda affärserfarenhet anlitas Bengt ofta som föreläsare och han är medförfattare till böckerna Marknadsplanen, Affärsplanen och Projektkalkylen, samtliga utgivna på Liber.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Value Selling : värdebaserad försäljning från start till resultat (2012)

I augusti 2012 släpptes boken Value Selling : värdebaserad försäljning från start till resultat skriven av Bengt Eliasson. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 141 sidor djupgående information om ledarskap. Förlaget bakom boken är Liber som har sitt säte i Solna.

Köp boken Value Selling : värdebaserad försäljning från start till resultat på Studentapan och spara pengar.

Tillhör kategorierna

Referera till Value Selling : värdebaserad försäljning från start till resultat (Upplaga 1)

Harvard

Eliasson, B. (2012). Value Selling : värdebaserad försäljning från start till resultat. 1:a uppl. Liber.

Oxford

Eliasson, Bengt, Value Selling : värdebaserad försäljning från start till resultat, 1 uppl. (Liber, 2012).

APA

Eliasson, B. (2012). Value Selling : värdebaserad försäljning från start till resultat (1:a uppl.). Liber.

Vancouver

Eliasson B. Value Selling : värdebaserad försäljning från start till resultat. 1:a uppl. Liber; 2012.

Köp boken

179 kr

Skynda dig - Bara 1 säljare kvar!