Vad vill vi med skolan? : debatt och forskning; Stefan S. Widqvist; 2014

Vad vill vi med skolan? : debatt och forskning Upplaga 1

av Stefan S. Widqvist
Stefan S Widqvists debattartiklar strävar efter att påvisa skolvardagens komplexitet och höja sig över den schablonartade slagordspolitiken som formulerats av alltför många politiker både lokalt och nationellt. Tanken är att på detta sätt ge en mer samlad bild av ett alternativt sätt att betrakta de skol- och utbildningsfrågor som varit dominerande under inledningen av 2000-talet eller som försvunnit ur den skolpolitiska diskussionen på ett nationellt plan, Widqvists debattartiklar följs av en kommentar och forskningsöversikt av Hans-Åke Scherp, docent i pedagogik vid Karlstads universitet, som ger en god bild om hur skolpolitiken skulle kunna vidgas för att stärka den svenska skolan. Stefan S Widqvist är idéhistoriker och lärarutbildare vid Karlstads universitet.
Stefan S Widqvists debattartiklar strävar efter att påvisa skolvardagens komplexitet och höja sig över den schablonartade slagordspolitiken som formulerats av alltför många politiker både lokalt och nationellt. Tanken är att på detta sätt ge en mer samlad bild av ett alternativt sätt att betrakta de skol- och utbildningsfrågor som varit dominerande under inledningen av 2000-talet eller som försvunnit ur den skolpolitiska diskussionen på ett nationellt plan, Widqvists debattartiklar följs av en kommentar och forskningsöversikt av Hans-Åke Scherp, docent i pedagogik vid Karlstads universitet, som ger en god bild om hur skolpolitiken skulle kunna vidgas för att stärka den svenska skolan. Stefan S Widqvist är idéhistoriker och lärarutbildare vid Karlstads universitet.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2014
ISBN: 9789188470744
Förlag: Förlaget Trädet
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 191 st
Stefan S Widqvists debattartiklar strävar efter att påvisa skolvardagens komplexitet och höja sig över den schablonartade slagordspolitiken som formulerats av alltför många politiker både lokalt och nationellt. Tanken är att på detta sätt ge en mer samlad bild av ett alternativt sätt att betrakta de skol- och utbildningsfrågor som varit dominerande under inledningen av 2000-talet eller som försvunnit ur den skolpolitiska diskussionen på ett nationellt plan, Widqvists debattartiklar följs av en kommentar och forskningsöversikt av Hans-Åke Scherp, docent i pedagogik vid Karlstads universitet, som ger en god bild om hur skolpolitiken skulle kunna vidgas för att stärka den svenska skolan. Stefan S Widqvist är idéhistoriker och lärarutbildare vid Karlstads universitet.
Stefan S Widqvists debattartiklar strävar efter att påvisa skolvardagens komplexitet och höja sig över den schablonartade slagordspolitiken som formulerats av alltför många politiker både lokalt och nationellt. Tanken är att på detta sätt ge en mer samlad bild av ett alternativt sätt att betrakta de skol- och utbildningsfrågor som varit dominerande under inledningen av 2000-talet eller som försvunnit ur den skolpolitiska diskussionen på ett nationellt plan, Widqvists debattartiklar följs av en kommentar och forskningsöversikt av Hans-Åke Scherp, docent i pedagogik vid Karlstads universitet, som ger en god bild om hur skolpolitiken skulle kunna vidgas för att stärka den svenska skolan. Stefan S Widqvist är idéhistoriker och lärarutbildare vid Karlstads universitet.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)