Utagerande och inåtvända barn - Det pedagogiska samspelets möjligheter i förskolan; Marie-Louise Folkman; 1998
Utagerande och inåtvända barn - Det pedagogiska samspelets möjligheter i förskolan; Marie-Louise Folkman; 1998

Utagerande och inåtvända barn - Det pedagogiska samspelets möjligheter i förskolan Upplaga 1

av Marie-Louise Folkman

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 1998
  • ISBN: 9789188298393
  • Sidor: 208 st
  • Förlag: Liber
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

I förskolan möter barn vuxna som kan få avgörande betydelse för deras utveckling. Med exempel visas hur relationen till en viktig vuxen bidrar till att hjälpa barnet ur ett negativt beteende. Kopplingar till Daniel Sterns teorier fördjupar kunskaperna. Läs mer Den här boken ger många exempel på hur man kan arbeta med både aggressiva, utagerande barn och tysta, inåtvända barn. Genom att knyta samman förskolepersonalens erfarenheter med reflektion och teori ger författaren en struktur till ett utvecklande arbetssätt. Om författarna Marie-Louise Folkman är legitimerad psykolog med specialistbehörighet i pedagogisk psykologi med lång erfarenhet som psykolog i både skola och förskola.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Utagerande och inåtvända barn - Det pedagogiska samspelets möjligheter i förskolan (1998)

I maj 1998 släpptes boken Utagerande och inåtvända barn - Det pedagogiska samspelets möjligheter i förskolan skriven av Marie-Louise Folkman. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 208 sidor. Förlaget bakom boken är Liber som har sitt säte i Solna.

Köp boken Utagerande och inåtvända barn - Det pedagogiska samspelets möjligheter i förskolan på Studentapan och spara pengar.

Referera till Utagerande och inåtvända barn - Det pedagogiska samspelets möjligheter i förskolan (Upplaga 1)

Harvard

Folkman, M.-L. (1998). Utagerande och inåtvända barn - Det pedagogiska samspelets möjligheter i förskolan. 1:a uppl. Liber.

Oxford

Folkman, Marie-Louise, Utagerande och inåtvända barn - Det pedagogiska samspelets möjligheter i förskolan, 1 uppl. (Liber, 1998).

APA

Folkman, M.-L. (1998). Utagerande och inåtvända barn - Det pedagogiska samspelets möjligheter i förskolan (1:a uppl.). Liber.

Vancouver

Folkman ML. Utagerande och inåtvända barn - Det pedagogiska samspelets möjligheter i förskolan. 1:a uppl. Liber; 1998.

Köp boken

119 kr