TV-journalistik i konkurrensens tid : nyhets- och samhällsprogram i svensk TV 1990-2004; Jesper Strömbäck, Anna Maria Jönsson; 2007
TV-journalistik i konkurrensens tid : nyhets- och samhällsprogram i svensk TV 1990-2004; Jesper Strömbäck, Anna Maria Jönsson; 2007

TV-journalistik i konkurrensens tid : nyhets- och samhällsprogram i svensk TV 1990-2004 Upplaga 1

av Jesper Strömbäck, Anna Maria Jönsson

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2007
  • ISBN: 9789170920530
  • Sidor: 328 st
  • Förlag: Ekerlids
  • Format: Inbunden
  • Språk: Svenska

Om boken

TV är för de flesta en av de viktigaste källorna till nyheter och information om politik och samhälle. Hur har nyhets- och samhällsprogram i svensk TV förändrats sedan avskaffandet av TV-monopolet? Har konkurrensen lett till fördjupning, större bredd och mångfald? Eller har utmaningen från reklamfinansierade kanaler medfört att nyhets- och samhällsprogrammen slätats ut och blivit mer lika varandra? Detta är bara några av de frågor som behandlas i TV-journalistik i konkurrensens tid, som undersöker vad som egentligen har hänt med nyhets- och samhällsprogrammen sedan svensk TV gick från monopol till konkurrens.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om TV-journalistik i konkurrensens tid : nyhets- och samhällsprogram i svensk TV 1990-2004 (2007)

I april 2007 släpptes boken TV-journalistik i konkurrensens tid : nyhets- och samhällsprogram i svensk TV 1990-2004 skriven av Jesper Strömbäck, Anna Maria Jönsson. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 328 sidor djupgående information om samhälle och politik. Förlaget bakom boken är Ekerlids.

Köp boken TV-journalistik i konkurrensens tid : nyhets- och samhällsprogram i svensk TV 1990-2004 på Studentapan och spara pengar.

Referera till TV-journalistik i konkurrensens tid : nyhets- och samhällsprogram i svensk TV 1990-2004 (Upplaga 1)

Harvard

Strömbäck, J. & Jönsson, A. M. (2007). TV-journalistik i konkurrensens tid : nyhets- och samhällsprogram i svensk TV 1990-2004. 1:a uppl. Ekerlids.

Oxford

Strömbäck, Jesper & Jönsson, Anna Maria, TV-journalistik i konkurrensens tid : nyhets- och samhällsprogram i svensk TV 1990-2004, 1 uppl. (Ekerlids, 2007).

APA

Strömbäck, J., & Jönsson, A. M. (2007). TV-journalistik i konkurrensens tid : nyhets- och samhällsprogram i svensk TV 1990-2004 (1:a uppl.). Ekerlids.

Vancouver

Strömbäck J, Jönsson AM. TV-journalistik i konkurrensens tid : nyhets- och samhällsprogram i svensk TV 1990-2004. 1:a uppl. Ekerlids; 2007.

Köp boken

109 kr

Skynda dig - Bara ett fåtal säljare kvar!