Tillämpad kommunikationsvetenskap; Larsåke Larsson; 2008
Tillämpad kommunikationsvetenskap; Larsåke Larsson; 2008

Tillämpad kommunikationsvetenskap Upplaga 3

av Larsåke Larsson

5.0 (2)

  • Upplaga: 3e upplagan
  • Utgiven: 2008
  • ISBN: 9789144049045
  • Sidor: 339 st
  • Förlag: Studentlitteratur AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Hur tillämpas kommunikationsvetenskapliga kunskaper inom företag, offentliga institutioner och organisationer? Vilka erfarenheter från yrkesfältet är betydelsefulla för akademiska studier av organisationers kommunikation? Var står forskningen på området? Det är centrala frågor för denna bok som ger en introduktion till ämnesområdet planerad/strategisk kommunikation och public relations. Kommunikation har blivit en viktig dimension av företagande och förvaltning. Professionell hantering av information och relationen med omvärlden får allt större betydelse för framgångsrika organisationer. Kommunikativ förmåga uppmärksammas allt mer som en avgörande faktor för ledning av alla typer av organisationer. Boken söker förena de akademiska och yrkesmässiga erfarenheterna på området. Den behandlar såväl klassisk teoribildning och sedvanliga metoder som nya forskningsrön och utvecklingstendenser i branschen. Boken har ett processperspektiv med inriktning på analys-, planerings- och strategimomenten i informationsarbetet. Massmediekontakter, kriskommunikation och informatörsyrket behandlas dessutom specifikt. Framställningen inleds med två översikter om kommunikationsteori och organisationskommunikation med relevans för ämnesområdet. Tillämpad kommunikationsvetenskap lämpar sig som lärobok i universitets- och högskoleutbildning i medie- och kommunikations-vetenskap och i kurser om planerad kommunikation och public relations. Den lämpar sig även väl för teoretisk fortbildning av yrkesverksamma inom informationsbranschen. Den tredje upplagan av denna bok med sin unika koppling mellan teori och praktik innebär en aktualisering av forskning och kunskaper inom PR- och informationsområdet. Nya fall och exempel presenteras genomgående.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Tillämpad kommunikationsvetenskap (2008)

I juni 2008 släpptes boken Tillämpad kommunikationsvetenskap skriven av Larsåke Larsson. Det är den 3e upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 339 sidor djupgående information om media och kommunikation. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.

Köp boken Tillämpad kommunikationsvetenskap på Studentapan och spara pengar.

Finns i 4 upplagor

Referera till Tillämpad kommunikationsvetenskap (Upplaga 3)

Harvard

Larsson, L. (2008). Tillämpad kommunikationsvetenskap. 3:e uppl. Studentlitteratur AB.

Oxford

Larsson, Larsåke, Tillämpad kommunikationsvetenskap, 3 uppl. (Studentlitteratur AB, 2008).

APA

Larsson, L. (2008). Tillämpad kommunikationsvetenskap (3:e uppl.). Studentlitteratur AB.

Vancouver

Larsson L. Tillämpad kommunikationsvetenskap. 3:e uppl. Studentlitteratur AB; 2008.

Alla upplagor

Köp boken

135 kr
385 kr