5+ säljare
Teknikdidaktik Upplaga 1
Hur ska teknikundervisning bedrivas för att eleverna ska uppleva att ämnet är relevant? Vad vill vi att eleverna ska lära sig? Hur kan vi få fler elever att studera vidare inom det tekniska området? Teknikämnets didaktiska frågor är centrala i denna bok. Boken tar avstamp i frågan "Vad är teknik?" och tar upp frågor som hållbarhet ur miljösynpunkt, problemlösning och hur man arbetar med ett entreprenöriellt förhållningssätt i teknikundervisningen. Teknikämnet handlar om att se möjligheter, utveckla idéer och prova sig fram till olika lösningar. Boken knyter an till den nya kursplanen i teknik för grundskolan, som träder i kraft hösten 2011. Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2011
ISBN: 9789113028439
Förlag: Norstedts
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 224 st
2 upplagor
Upplaga 2 (2013)
från 199 krUpplaga 1 (2011)
från 145 krHur ska teknikundervisning bedrivas för att eleverna ska uppleva att ämnet är relevant? Vad vill vi att eleverna ska lära sig? Hur kan vi få fler elever att studera vidare inom det tekniska området? Teknikämnets didaktiska frågor är centrala i denna bok. Boken tar avstamp i frågan "Vad är teknik?" och tar upp frågor som hållbarhet ur miljösynpunkt, problemlösning och hur man arbetar med ett entreprenöriellt förhållningssätt i teknikundervisningen. Teknikämnet handlar om att se möjligheter, utveckla idéer och prova sig fram till olika lösningar. Boken knyter an till den nya kursplanen i teknik för grundskolan, som träder i kraft hösten 2011. Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
145 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.