Samspel för lärande - Didaktiskt redskap för professionella lärare; Marta Palla, Monica Ståle, Inger Börjesson, Chatarina Strandqvist, Lena Forén, Marie-Louise Rosenqvist, Gun-Sophie Andersson, Marita Carlstedt, Lena Bergström; 2005
Samspel för lärande - Didaktiskt redskap för professionella lärare; Marta Palla, Monica Ståle, Inger Börjesson, Chatarina Strandqvist, Lena Forén, Marie-Louise Rosenqvist, Gun-Sophie Andersson, Marita Carlstedt, Lena Bergström; 2005

Samspel för lärande - Didaktiskt redskap för professionella lärare Upplaga 1

av Marta Palla, Monica Ståle, Inger Börjesson, Chatarina Strandqvist, Lena Forén

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2005
  • ISBN: 9789144061337
  • Sidor: 229 st
  • Förlag: Studentlitteratur AB
  • Format: E-bok
  • Språk: Svenska

Om boken

I en akademisk yrkesutbildning som lärarutbildningen skall kompetensutveckling bygga på en uttalad relation mellan praxisgrundad och forskningsgrundad kunskap. Idag finns det dock ett stort behov av ökad medvetenhet om undervisningens kärnfrågor och den pedagogiska verksamhetens komplexitet bland lärarstuderande men även inom lärarkåren som helhet. Den didaktiska analysen, som presenteras i boken, är ett redskap med syfte att lyfta fram betydelsefulla delar av kärnan i alla former av organiserad pedagogisk verksamhet med hänsyn tagen till dess specifika innehåll, tradition och kultur. Främsta fokus är samspelet mellan lärare-barn eller elev-innehåll-metod, vilket inbegriper de sociala möten och den kommunikation som hela tiden äger rum mellan aktörerna. Genom analysen förenas de didaktiska frågorna om mål, planering, genomförande och utvärdering av pedagogisk verksamhet med vetenskaplig didaktisk/pedagogisk kunskap om lärande och kunskapsutveckling. Boken vänder sig till samtliga lärare oavsett ämne och skolform, men den är särskilt angelägen för lärarstuderande, eftersom den ger underlag för didaktiska frågeställningar inom inriktningar och specialiseringar samt väcker inspiration till examensarbeten. Därtill kan boken ge värdefulla insikter för alla handledare och lärarutbildare i såväl den verksamhetsförlagda som den högskoleförlagda delen av lärarutbildningen. E-boken baseras på den tryckta utgåvan från 2005.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Samspel för lärande - Didaktiskt redskap för professionella lärare (2005)

I augusti 2005 släpptes boken Samspel för lärande - Didaktiskt redskap för professionella lärare skriven av Marta Palla, Monica Ståle, Inger Börjesson, Chatarina Strandqvist, Lena Forén, Marie-Louise Rosenqvist, Gun-Sophie Andersson, Marita Carlstedt, Lena Bergström. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 229 sidor djupgående information om pedagogik. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.

Köp boken Samspel för lärande - Didaktiskt redskap för professionella lärare på Studentapan och spara pengar.

Referera till Samspel för lärande - Didaktiskt redskap för professionella lärare (Upplaga 1)

Harvard

Palla, M., Ståle, M., Börjesson, I., Strandqvist, C., Forén, L., Rosenqvist, M.-L., Andersson, G.-S., Carlstedt, M. & Bergström, L. (2005). Samspel för lärande - Didaktiskt redskap för professionella lärare. 1:a uppl. Studentlitteratur AB.

Oxford

Palla, Marta, Ståle, Monica, Börjesson, Inger, Strandqvist, Chatarina, Forén, Lena, Rosenqvist, Marie-Louise, Andersson, Gun-Sophie, Carlstedt, Marita & Bergström, Lena, Samspel för lärande - Didaktiskt redskap för professionella lärare, 1 uppl. (Studentlitteratur AB, 2005).

APA

Palla, M., Ståle, M., Börjesson, I., Strandqvist, C., Forén, L., Rosenqvist, M.-L., Andersson, G.-S., Carlstedt, M., & Bergström, L. (2005). Samspel för lärande - Didaktiskt redskap för professionella lärare (1:a uppl.). Studentlitteratur AB.

Vancouver

Palla M, Ståle M, Börjesson I, Strandqvist C, Forén L, Rosenqvist ML, m.fl. Samspel för lärande - Didaktiskt redskap för professionella lärare. 1:a uppl. Studentlitteratur AB; 2005.

Tillfälligt slut

Bevaka boken och få meddelande när den är tillgänglig igen.