Resultatvärdemetoden - Earned Value Management - en introduktion; Sven Antvik, Erik Philipson Sven Antvik; 2008
Resultatvärdemetoden - Earned Value Management - en introduktion; Sven Antvik, Erik Philipson Sven Antvik; 2008

Resultatvärdemetoden - Earned Value Management - en introduktion Upplaga 1

av Sven Antvik, Erik Philipson Sven Antvik

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2008
  • ISBN: 9789197739405
  • Sidor: 99 st
  • Förlag: Philipson Biz
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Resultatvärdemetoden Earned Value Management en introduktion Alldeles för många projekt blir färdiga för sent, kostar mer än vad de borde och levererar trots detta inte avsett resultat. I kristider gäller att skära kostnader. Samtidigt är det viktigare än någonsin att projekten levererar verksamhets-, affärs- och kundnytta. Annars riskerar man missnöje och att inte få fortsatt förtroende. En viktig orsak till problemen är att man alldeles för sent upptäcker hur mycket som ännu inte är gjort. Då återstår oftast bara kostsamma så kallade brandkårsutryckningar för att försöka bli färdig i tid. Om man istället tidigt kunde upptäcka att projektens sluttidpunkt och slutkostnad inte kommer att hålla, får man framförhållning och rådrum. Det skulle i sin tur innebära att man offensivt kunde ta tag i projekten innan problemen blivit för stora. Resultatvärdemetoden gör det möjligt att tidigt förutse hur stora förseningarna blir och hur mycket dyrare projekten blir om de fortsätter som hittills. Därmed får man just den framförhållning och det rådrum som behövs. Då kan kostnaderna minska, verksamhets-, affärs- och kundnyttan öka och förtroendet behållas. Boken är pedagogisk genom den stora mängden illustrationer. Den är skriven för att kunna läsas på en halvtimme. Boken vänder sig till företagsledare, ekonomer, politiker, revisorer, beställare, leverantörer, samt projektledare och projektmedarbetare.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Resultatvärdemetoden - Earned Value Management - en introduktion (2008)

2008 släpptes boken Resultatvärdemetoden - Earned Value Management - en introduktion skriven av Sven Antvik, Erik Philipson Sven Antvik. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 99 sidor. Förlaget bakom boken är Philipson Biz.

Köp boken Resultatvärdemetoden - Earned Value Management - en introduktion på Studentapan och spara pengar.

Referera till Resultatvärdemetoden - Earned Value Management - en introduktion (Upplaga 1)

Harvard

Antvik, S. & Antvik, E. P. S. (2008). Resultatvärdemetoden - Earned Value Management - en introduktion. 1:a uppl. Philipson Biz.

Oxford

Antvik, Sven & Antvik, Erik Philipson Sven, Resultatvärdemetoden - Earned Value Management - en introduktion, 1 uppl. (Philipson Biz, 2008).

APA

Antvik, S., & Antvik, E. P. S. (2008). Resultatvärdemetoden - Earned Value Management - en introduktion (1:a uppl.). Philipson Biz.

Vancouver

Antvik S, Antvik EPS. Resultatvärdemetoden - Earned Value Management - en introduktion. 1:a uppl. Philipson Biz; 2008.

Tillfälligt slut

Bevaka boken och få meddelande när den är tillgänglig igen.