Regelsamling i marknadsrätt; Carl Anders Svensson, Anders Stenlund, Torsten Brink, Thomas Carlén-Wendels, Lars-Erik Ström; 2013
Regelsamling i marknadsrätt; Carl Anders Svensson, Anders Stenlund, Torsten Brink, Thomas Carlén-Wendels, Lars-Erik Ström; 2013

Regelsamling i marknadsrätt Upplaga 13

av Carl Anders Svensson, Anders Stenlund, Torsten Brink, Thomas Carlén-Wendels, Lars-Erik Ström

5.0 (1)

  • Upplaga: 13e upplagan
  • Utgiven: 2013
  • ISBN: 9789139113362
  • Sidor: 567 st
  • Förlag: Norstedts Juridik
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Detta är en samling av lagregler och andra normer som reglerar företagens reklam- och marknadsföringsåtgärder samt konsumenternas ställning på den svenska marknaden. Regelsamlingen är ett komplement till handboken Praktisk marknadsrätt och kan även tack vare att den innehåller ett centralt och värdefullt urval av både juridiska och etiska regler användas separat eller tillsammans med annan litteratur på området. Den trettonde upplagan av Regelsamling i marknadsrätt är uppdaterad till den 20 juni 2012 och innehåller bl.a. följande: Marknadsföringslagen. ICC:s Regler för reklam och marknadskommunikation. Ett urval av Konsumentverkets riktlinjer och föreskrifter. De nordiska konsumentombudsmännens gemensamma ståndpunkter bl.a. ang. marknadsföring via sociala medier. Upphovsrättslagen. Lagar om varumärkesrätt, firmarätt och mönsterrätt. Regler om givande och tagande av muta, lotterilagen. Radio- och TV-lagen. Lag om elektronisk handel och andra informationssamhällets tjänster. Lag om ansvar för elektroniska anslagstavlor. Prisinformationslagen med Konsumentverkets allmänna råd. Personuppgiftslagen och lagen om namn och bild i reklam. Den moderniserade konkurrenslagstiftningen och annan central näringsrättslig lagstiftning. Den köprättsliga lagstiftningen köplagen, konsumentköplagen och konsumenttjänstlagen samt konsumentkreditlagen. Produktsäkerhets- och produktansvarslagarna. Speciallagstiftning om alkohol, tobak, livsmedel, läkemedel och kemiska produkter. Lag om skydd för företagshemligheter. Kriterier för bedömning av könsdiskriminerandereklam. Förteckning över EU-direktiv och normer i urval.Författarna är alla jurister och sedan länge praktiskt verksamma inom marknadsrättens område.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Regelsamling i marknadsrätt (2013)

I januari 2013 släpptes boken Regelsamling i marknadsrätt skriven av Carl Anders Svensson, Anders Stenlund, Torsten Brink, Thomas Carlén-Wendels, Lars-Erik Ström. Det är den 13e upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 567 sidor djupgående information om juridik. Förlaget bakom boken är Norstedts Juridik som har sitt säte i Stockholm.

Köp boken Regelsamling i marknadsrätt på Studentapan och spara pengar.

Finns i 13 upplagor

Upplaga 13, Upplaga 12, Upplaga 11, Upplaga 10, Upplaga 9, Upplaga 8, Upplaga 7, Upplaga 6, Upplaga 5, Upplaga 4, Upplaga 3, Upplaga 2, Upplaga 1

Tillhör kategorierna

Referera till Regelsamling i marknadsrätt (Upplaga 13)

Harvard

Svensson, C. A., Stenlund, A., Brink, T., Carlén-Wendels, T. & Ström, L.-E. (2013). Regelsamling i marknadsrätt. 13:e uppl. Norstedts Juridik.

Oxford

Svensson, Carl Anders, Stenlund, Anders, Brink, Torsten, Carlén-Wendels, Thomas & Ström, Lars-Erik, Regelsamling i marknadsrätt, 13 uppl. (Norstedts Juridik, 2013).

APA

Svensson, C. A., Stenlund, A., Brink, T., Carlén-Wendels, T., & Ström, L.-E. (2013). Regelsamling i marknadsrätt (13:e uppl.). Norstedts Juridik.

Vancouver

Svensson CA, Stenlund A, Brink T, Carlén-Wendels T, Ström LE. Regelsamling i marknadsrätt. 13:e uppl. Norstedts Juridik; 2013.

Alla upplagor

Köp boken

215 kr