Regelsamling i marknadsrätt; Carl Anders Svensson, Anders Stenlund, Thomas Carlén Wendels, Torsten Brink, Lars-Erik Ström; 2008
Regelsamling i marknadsrätt; Carl Anders Svensson, Anders Stenlund, Thomas Carlén Wendels, Torsten Brink, Lars-Erik Ström; 2008

Regelsamling i marknadsrätt Upplaga 12

av Carl Anders Svensson, Anders Stenlund, Thomas Carlén Wendels, Torsten Brink, Lars-Erik Ström

  • Upplaga: 12e upplagan
  • Utgiven: 2008
  • ISBN: 9789139109518
  • Sidor: 475 st
  • Förlag: Norstedts Juridik AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Den klassiska författningssamlingen för marknadsförare - aktualiserad upplaga! Innehåller lagstiftning och andra normer som reglerar företagens reklam och marknadsföringsåtgärder samt konsumentens ställning. Många avsnitt är uppdaterade och utökade, särskilt marknadsföringslagen (ny lag 1 juli 2008) och den moderniserade konkurrenslagstiftningen (1 november 2008). Den innehåller också Konsumentverkets föreskrifter och riktlinjer i urval, Upphovsrättslagen, Lagar om varumärkesrätt, firmarätt och mönsterrätt, Regler om mutor och bestickning, lotterilagen, Radio- och TV-lagen, Lag om elektronisk handel och andra informationssamhällets tjänster, Lag om ansvar för elektroniska anslagstavlor, Prisinformationslagen med Konsumentverkets allmänna råd, Personuppgiftslagen och lagen om namn och bild i reklam, Den köprättsliga lagstiftningen, Produktsäkerhets- och produktansvarslagarna, Speciallagstiftning om alkohol, tobak, livsmedel och läkemedel, Lag om skydd för företagshemligheter, Könsdiskriminerande reklam, Förteckning över EU-direktiv och normer i urval. Dessutom ingår numera även en ämnesindelad innehållsförteckning, förutom den kronologiska. Författarna är alla jurister och sedan länge praktiskt verksamma inom området. Boken kan lämpligen användas tillsammans med handboken Praktisk marknadsrätt.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Regelsamling i marknadsrätt (2008)

I oktober 2008 släpptes boken Regelsamling i marknadsrätt skriven av Carl Anders Svensson, Anders Stenlund, Thomas Carlén Wendels, Torsten Brink, Lars-Erik Ström. Det är den 12e upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 475 sidor djupgående information om juridik. Förlaget bakom boken är Norstedts Juridik AB som har sitt säte i Stockholm.

Köp boken Regelsamling i marknadsrätt på Studentapan och spara pengar.

Finns i 13 upplagor

Upplaga 13, Upplaga 12, Upplaga 11, Upplaga 10, Upplaga 9, Upplaga 8, Upplaga 7, Upplaga 6, Upplaga 5, Upplaga 4, Upplaga 3, Upplaga 2, Upplaga 1

Tillhör kategorierna

Referera till Regelsamling i marknadsrätt (Upplaga 12)

Harvard

Svensson, C. A., Stenlund, A., Wendels, T. C., Brink, T. & Ström, L.-E. (2008). Regelsamling i marknadsrätt. 12:e uppl. Norstedts Juridik AB.

Oxford

Svensson, Carl Anders, Stenlund, Anders, Wendels, Thomas Carlén, Brink, Torsten & Ström, Lars-Erik, Regelsamling i marknadsrätt, 12 uppl. (Norstedts Juridik AB, 2008).

APA

Svensson, C. A., Stenlund, A., Wendels, T. C., Brink, T., & Ström, L.-E. (2008). Regelsamling i marknadsrätt (12:e uppl.). Norstedts Juridik AB.

Vancouver

Svensson CA, Stenlund A, Wendels TC, Brink T, Ström LE. Regelsamling i marknadsrätt. 12:e uppl. Norstedts Juridik AB; 2008.

Alla upplagor

Köp boken

359 kr

Skynda dig - Bara ett fåtal säljare kvar!