Professionell bedömning i svenska; Daniel Sandin; 2010

Professionell bedömning i svenska Upplaga 1

av Daniel Sandin
Att bedöma elevernas muntliga och skriftliga prestationer hör till en av svensklärarens svåraste uppgifter. Bedömningen ska vara likvärdig. Eleverna ska göras medvetna om målen för kursen och förstå hur de kan utvecklas.

I den här boken presenteras en tydlig metod som kan hjälpa svenskläraren att arbeta professionellt med bedömning och dokumentation av elevernas prestationer. Viktiga komponenter i denna metod är bedömningsmatrisen och elevjournalen. Författaren resonerar kring svensklärarens vardag, och guidar läsaren hela vägen från uppgiftskonstruktion till bedömning, feedback och slutbetyg.
Boken vänder sig framför allt till gymnasielärare, men är också mycket användbar på högstadiet.
Att bedöma elevernas muntliga och skriftliga prestationer hör till en av svensklärarens svåraste uppgifter. Bedömningen ska vara likvärdig. Eleverna ska göras medvetna om målen för kursen och förstå hur de kan utvecklas.

I den här boken presenteras en tydlig metod som kan hjälpa svenskläraren att arbeta professionellt med bedömning och dokumentation av elevernas prestationer. Viktiga komponenter i denna metod är bedömningsmatrisen och elevjournalen. Författaren resonerar kring svensklärarens vardag, och guidar läsaren hela vägen från uppgiftskonstruktion till bedömning, feedback och slutbetyg.
Boken vänder sig framför allt till gymnasielärare, men är också mycket användbar på högstadiet.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2010
ISBN: 9789140668400
Förlag: Gleerups Utbildning AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 128 st
Att bedöma elevernas muntliga och skriftliga prestationer hör till en av svensklärarens svåraste uppgifter. Bedömningen ska vara likvärdig. Eleverna ska göras medvetna om målen för kursen och förstå hur de kan utvecklas.

I den här boken presenteras en tydlig metod som kan hjälpa svenskläraren att arbeta professionellt med bedömning och dokumentation av elevernas prestationer. Viktiga komponenter i denna metod är bedömningsmatrisen och elevjournalen. Författaren resonerar kring svensklärarens vardag, och guidar läsaren hela vägen från uppgiftskonstruktion till bedömning, feedback och slutbetyg.
Boken vänder sig framför allt till gymnasielärare, men är också mycket användbar på högstadiet.
Att bedöma elevernas muntliga och skriftliga prestationer hör till en av svensklärarens svåraste uppgifter. Bedömningen ska vara likvärdig. Eleverna ska göras medvetna om målen för kursen och förstå hur de kan utvecklas.

I den här boken presenteras en tydlig metod som kan hjälpa svenskläraren att arbeta professionellt med bedömning och dokumentation av elevernas prestationer. Viktiga komponenter i denna metod är bedömningsmatrisen och elevjournalen. Författaren resonerar kring svensklärarens vardag, och guidar läsaren hela vägen från uppgiftskonstruktion till bedömning, feedback och slutbetyg.
Boken vänder sig framför allt till gymnasielärare, men är också mycket användbar på högstadiet.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)