Platsmarknadsföring : konsten att attrahera invånare, besökare och investeringar till en plats; Helena Nordström; 2018
Platsmarknadsföring : konsten att attrahera invånare, besökare och investeringar till en plats; Helena Nordström; 2018

Platsmarknadsföring : konsten att attrahera invånare, besökare och investeringar till en plats Upplaga 1

av Helena Nordström

4.0 (1)

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2018
  • ISBN: 9789163981579
  • Sidor: 155 st
  • Förlag: Placebrander
  • Format: Inbunden
  • Språk: Svenska

Om boken

Vad är platsmarknadsföring? Hur skiljer det sig från annan marknadsföring och vilka är framgångsfaktorerna för att lyckas attrahera människor och kapital till sin plats? Det här är en handbok till det moderna platsmarknadsföringsarbetet som skapar tillväxt och är mätbart. Boken är en framtidsspanande och obyråkratisk beskrivning av platsmarknadsföring och består av exempel på talangmarknadsföring, moderna sätt att få fler besökare och inspiration till arbetet att attrahera investeringar till en plats. Du serveras kunskap om evenemangsstrategier, hur du skapar en effektiv platsvarumärkesprocess och hur du mäter effekter. Du får följa med till Norges tredje minsta kommun, ta del av arbetet med att förändra attityderna till Borås och se hur Färöarna gick från okänt till känt. I boken intervjuas både forskare och företrädare för platser som Nässjö, Åre, Eskilstuna, Höga Kusten, Luleå och Oskarshamn. Boken bygger utöver det på Helena Nordströms samlade erfarenhet inom området. Redan 2004 började Helena studera platsmarknadsföring och har därefter jobbat som marknadschef på Destination Jönköping samt grundat Placebrander som årligen utser Sveriges främsta platsmarknadsförare. Helena är TEDx-talaren som har jobbat med ett 40-tal platser i Sverige – på lokal, regional och nationell nivå.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Platsmarknadsföring : konsten att attrahera invånare, besökare och investeringar till en plats (2018)

I september 2018 släpptes boken Platsmarknadsföring : konsten att attrahera invånare, besökare och investeringar till en plats skriven av Helena Nordström. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 155 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Placebrander.

Köp boken Platsmarknadsföring : konsten att attrahera invånare, besökare och investeringar till en plats på Studentapan och spara pengar.

Referera till Platsmarknadsföring : konsten att attrahera invånare, besökare och investeringar till en plats (Upplaga 1)

Harvard

Nordström, H. (2018). Platsmarknadsföring : konsten att attrahera invånare, besökare och investeringar till en plats. 1:a uppl. Placebrander.

Oxford

Nordström, Helena, Platsmarknadsföring : konsten att attrahera invånare, besökare och investeringar till en plats, 1 uppl. (Placebrander, 2018).

APA

Nordström, H. (2018). Platsmarknadsföring : konsten att attrahera invånare, besökare och investeringar till en plats (1:a uppl.). Placebrander.

Vancouver

Nordström H. Platsmarknadsföring : konsten att attrahera invånare, besökare och investeringar till en plats. 1:a uppl. Placebrander; 2018.

Köp boken

Helt ny

230 kr