Marknadsföring - kort och gott; Anders Parment; 2015
Marknadsföring - kort och gott; Anders Parment; 2015

Marknadsföring - kort och gott Upplaga 2

av Anders Parment

4.5 (10)

  • Upplaga: 2a upplagan
  • Utgiven: 2015
  • ISBN: 9789147112258
  • Sidor: 224 st
  • Förlag: Liber
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Marknadsföring kort och gott ger dig en kortfattad och insiktsfull överblick av marknadsföringsområdet. Med den här boken behöver du inte en 1000-sidig introduktionsbok, som är sprängfylld med case och instuderingsfrågor. Du lär dig här alla centrala begrepp och modeller som gör dig delaktig i marknadsförarens språk och tänkesätt, till exempel segmentering, marknadskommunikation och konsumentbeteende. De grundläggande teorierna behandlas och nya, utmanande perspektiv presenteras. Sagt om boken "Anders Parment, som är forskare vid Stockholm Business School, har själv publicerat ett stort antal böcker om marknadsföring och också medverkat vid utgivningen av den svenska versionen av Philip Kotlers marknadsföringsbibel Principles of marketing. Med syftet att på ett par hundra sidor ge en överblick över marknadsföringsområdet och de viktigaste grundläggande modellerna utan att bli alltför omfattande, lanserades 2008 den första upplagan av Marknadsföring kort och gott. I den föreliggande andra upplagan har texten reviderats, och referenser, lästips och exempel aktualiserats. Efter en introduktion till marknadsföring och marknadsanalys behandlas begrepp som konkurrens- och marknadsföringsstrategi, segmentering, positionering och varumärkesstrategi. I den avslutande delen ägnas ett kapitel åt vardera de fyra P:n som tillsammans utgör en organisations ”marketing mix”: Produkt, Pris, Plats/distribution och Påverkan. Boken lämpar sig såväl i grundkurser vid universitet och högskolor som för praktiker inom näringsliv, offentlig sektor och civilsamhälle." Folke Hermanson Snickars, lektör, BTJ häftet nr 11, 2015. Om författaren Anders Parment, ek.dr, är lärare och forskare vid Stockholm Business School, Stockholms universitet. Han har skrivit ett tjugotal böcker och ett tiotal artiklar om olika aspekter av marknadsföring.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Marknadsföring - kort och gott (2015)

2015 släpptes boken Marknadsföring - kort och gott skriven av Anders Parment. Det är den 2a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 224 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Liber som har sitt säte i Solna.

Köp boken Marknadsföring - kort och gott på Studentapan och spara uppåt 25% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.

Finns i 2 upplagor

Upplaga 2, Upplaga 1

Referera till Marknadsföring - kort och gott (Upplaga 2)

Harvard

Parment, A. (2015). Marknadsföring - kort och gott. 2:a uppl. Liber.

Oxford

Parment, Anders, Marknadsföring - kort och gott, 2 uppl. (Liber, 2015).

APA

Parment, A. (2015). Marknadsföring - kort och gott (2:a uppl.). Liber.

Vancouver

Parment A. Marknadsföring - kort och gott. 2:a uppl. Liber; 2015.

Alla upplagor

Köp boken

119 kr
159 kr