Business Research Methods är en komplett introduktion till företagsforskning och är en idealisk guide för studenter som påbörjar ett forskningsprojekt. Denna lärobok har utvecklats särskilt med tanke på ekonomi- och managementstudenter och utforskar karaktären och syftet med affärsforskning och de frågor som den medför, samtidigt som den också ger studenterna praktiska råd genom rutorna "Tips och färdigheter". Förutom ett brett utbud av relevanta exempel innehåller boken en omfattande diskussion om etik, och en stark betoning på de vanligaste utmaningarna som studenter ställs inför, såsom att välja en forskningsfråga, planera ett projekt och skriva itup.
Nya röster och perspektiv genomsyrar hela denna utgåva. Den nya författaren, Bill Harley, internationaliserar bokens innehåll ytterligare, baserat på hans expertis inom australiensiskt företagande och ledarskap. Hör också Amrit, Jordan, Anna, Ed och Alex - ytterligare fem studenter vars personliga insikter och råd i avsnittet "Studentupplevelser" hjälper dig att undvika vanliga misstag och följa deras framgångsrika strategier när du ska genomföra ditt eget forskningsprojekt.
Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker
2019 släpptes boken Business Research Methods skriven av Bill Harley, Alan Bryman, Emma Bell. Det är den 5e upplagan av kursboken. Den är skriven på engelska och består av 342 sidor djupgående information om ledarskap. Förlaget bakom boken är Oxford University Press.
Köp boken Business Research Methods på Studentapan och spara pengar.
Harvard
Oxford
APA
Vancouver
Baserat på 3 recensioner från verifierade användare
5.0 (3)
3 recensioner
Jasmin
Upplands Väsby
Denna bok användes flitigt under skrivandet av min C-uppsats. Den är användbar just när det kommer till metoddelen oavsett om man skriver kvantitativt eller kvalitativt. Det är även en bra och tillförlitlig bok att använda som referens i sin uppsats!
Linnéa
Haninge
Tydlig och informativ litteratur som var till stor hjälp vid uppsatsskrivande.
Kheder
Halmstad
Bra bok om du är intresserad av bussines och vill lära dig djupare om ämnet