Pharmacia & Upjohn - Erfarenheter av ett världsföretags utveckling Upplaga 1
Hur blir företag världsledande? Hur uppstår nya företagsidéer? Hur kom det sig att just Kabi så tidigt anammade DNA-tekniken? Hur lyckades företaget bli ledande på tillväxthormon? Vad är hemligheten bakom en sådan formidabel succé? Boken handlar om företagande i en tid då väntade och oväntade omvärldsförändringar ständigt gör sig påminda.
Läs mer
Hur blir företag världsledande? Hur uppstår nya företagsidéer? Hur kom det sig att just Kabi så tidigt anammade DNA-tekniken? Hur lyckades företaget bli ledande på tillväxthormon? Vad är hemligheten bakom en sådan formidabel succé?
Boken handlar om företagande i en tid då väntade och oväntade omvärldsförändringar ständigt gör sig påminda. Nyckeln till framgång är personliga drivkrafter och nya sätt att se på företagande. Relevanta synsätt hjälper till att sätta rätt aspekter i fokus - och att ta vara på möjligheterna.
Pharmacia & Upjohn är ett världsunikt högteknologiskt flaggskepp med ursprung i bl.a. bryggerinäringen på 1880-talet. Vägen från vitamin ur öljäst till DNA-molekyler handlade om skaparkraft, partnerskap, omvärldsförändringar, entreprenörskap, framgång, motgång och förnyelse. Denna intressanta utveckling ledde fram till stor succé för företaget, samhället och patienter.
Boken ger insikter av stort värde för företagsledare, omvärldsbevakare, produktutvecklare, aktieanalytiker, marknadsförare, politiker, journalister, studenter, forskare och andra intresserade. En unik bok, rikligt illustrerad. Värd att läsa - och lära av!
Per Frankelius är forskare samt ansvarig för DM-centret vid Örebro universitet. Hans tidigare författarskap inkluderar böckerna Kirurgisk marknadsföring och Företaget & Omvärlden (den sistnämda med docent Carl-Gustaf Rosén).
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 1999
ISBN: 9789189164079
Förlag: Liber
Format: Bok
Språk: Svenska
Sidor: 531 st
Hur blir företag världsledande? Hur uppstår nya företagsidéer? Hur kom det sig att just Kabi så tidigt anammade DNA-tekniken? Hur lyckades företaget bli ledande på tillväxthormon? Vad är hemligheten bakom en sådan formidabel succé? Boken handlar om företagande i en tid då väntade och oväntade omvärldsförändringar ständigt gör sig påminda.
Läs mer
Hur blir företag världsledande? Hur uppstår nya företagsidéer? Hur kom det sig att just Kabi så tidigt anammade DNA-tekniken? Hur lyckades företaget bli ledande på tillväxthormon? Vad är hemligheten bakom en sådan formidabel succé?
Boken handlar om företagande i en tid då väntade och oväntade omvärldsförändringar ständigt gör sig påminda. Nyckeln till framgång är personliga drivkrafter och nya sätt att se på företagande. Relevanta synsätt hjälper till att sätta rätt aspekter i fokus - och att ta vara på möjligheterna.
Pharmacia & Upjohn är ett världsunikt högteknologiskt flaggskepp med ursprung i bl.a. bryggerinäringen på 1880-talet. Vägen från vitamin ur öljäst till DNA-molekyler handlade om skaparkraft, partnerskap, omvärldsförändringar, entreprenörskap, framgång, motgång och förnyelse. Denna intressanta utveckling ledde fram till stor succé för företaget, samhället och patienter.
Boken ger insikter av stort värde för företagsledare, omvärldsbevakare, produktutvecklare, aktieanalytiker, marknadsförare, politiker, journalister, studenter, forskare och andra intresserade. En unik bok, rikligt illustrerad. Värd att läsa - och lära av!
Per Frankelius är forskare samt ansvarig för DM-centret vid Örebro universitet. Hans tidigare författarskap inkluderar böckerna Kirurgisk marknadsföring och Företaget & Omvärlden (den sistnämda med docent Carl-Gustaf Rosén).
Varje vecka tillkommer tusentals nya säljare. Bevaka boken så får du meddelande när den finns tillgänglig igen.