Pharmacia & Upjohn - Erfarenheter av ett världsföretags utveckling; Per Frankelius; 1999
Pharmacia & Upjohn - Erfarenheter av ett världsföretags utveckling; Per Frankelius; 1999

Pharmacia & Upjohn - Erfarenheter av ett världsföretags utveckling Upplaga 1

av Per Frankelius

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 1999
  • ISBN: 9789189164079
  • Sidor: 531 st
  • Förlag: Liber
  • Format: Bok
  • Språk: Svenska

Om boken

Hur blir företag världsledande? Hur uppstår nya företagsidéer? Hur kom det sig att just Kabi så tidigt anammade DNA-tekniken? Hur lyckades företaget bli ledande på tillväxthormon? Vad är hemligheten bakom en sådan formidabel succé? Boken handlar om företagande i en tid då väntade och oväntade omvärldsförändringar ständigt gör sig påminda. Läs mer Hur blir företag världsledande? Hur uppstår nya företagsidéer? Hur kom det sig att just Kabi så tidigt anammade DNA-tekniken? Hur lyckades företaget bli ledande på tillväxthormon? Vad är hemligheten bakom en sådan formidabel succé? Boken handlar om företagande i en tid då väntade och oväntade omvärldsförändringar ständigt gör sig påminda. Nyckeln till framgång är personliga drivkrafter och nya sätt att se på företagande. Relevanta synsätt hjälper till att sätta rätt aspekter i fokus - och att ta vara på möjligheterna. Pharmacia & Upjohn är ett världsunikt högteknologiskt flaggskepp med ursprung i bl.a. bryggerinäringen på 1880-talet. Vägen från vitamin ur öljäst till DNA-molekyler handlade om skaparkraft, partnerskap, omvärldsförändringar, entreprenörskap, framgång, motgång och förnyelse. Denna intressanta utveckling ledde fram till stor succé för företaget, samhället och patienter. Boken ger insikter av stort värde för företagsledare, omvärldsbevakare, produktutvecklare, aktieanalytiker, marknadsförare, politiker, journalister, studenter, forskare och andra intresserade. En unik bok, rikligt illustrerad. Värd att läsa - och lära av! Per Frankelius är forskare samt ansvarig för DM-centret vid Örebro universitet. Hans tidigare författarskap inkluderar böckerna Kirurgisk marknadsföring och Företaget & Omvärlden (den sistnämda med docent Carl-Gustaf Rosén).

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Pharmacia & Upjohn - Erfarenheter av ett världsföretags utveckling (1999)

I juni 1999 släpptes boken Pharmacia & Upjohn - Erfarenheter av ett världsföretags utveckling skriven av Per Frankelius. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 531 sidor. Förlaget bakom boken är Liber som har sitt säte i Solna.

Köp boken Pharmacia & Upjohn - Erfarenheter av ett världsföretags utveckling på Studentapan och spara pengar.

Referera till Pharmacia & Upjohn - Erfarenheter av ett världsföretags utveckling (Upplaga 1)

Harvard

Frankelius, P. (1999). Pharmacia & Upjohn - Erfarenheter av ett världsföretags utveckling. 1:a uppl. Liber.

Oxford

Frankelius, Per, Pharmacia & Upjohn - Erfarenheter av ett världsföretags utveckling, 1 uppl. (Liber, 1999).

APA

Frankelius, P. (1999). Pharmacia & Upjohn - Erfarenheter av ett världsföretags utveckling (1:a uppl.). Liber.

Vancouver

Frankelius P. Pharmacia & Upjohn - Erfarenheter av ett världsföretags utveckling. 1:a uppl. Liber; 1999.

Tillfälligt slut

Bevaka boken och få meddelande när den är tillgänglig igen.