Om incitamentsprogram; Dennis Westermark, Monica Lagercrantz, Ola Svanberg; 2019
spara 23%
1 säljare

Om incitamentsprogram Upplaga 1

av Dennis Westermark, Monica Lagercrantz, Ola Svanberg
Aktierelaterade incitamentsprogram är mycket vanliga i svenska noterade bolag och arbetet med att ta fram dem utförs ofta av advokatbyråer och redovisningskonsulter. De juridiska frågor som aktualiseras i ett sådant uppdrag löper som ett tvärsnitt genom såväl den aktiemarknads- och bolagsrättsliga juridikens alla delar som den juridik som aktualiseras i samband med olika former av ersättningar till anställda och uppdragstagare, främst skatterätt och arbetsrätt. Det är svårt att finna juridisk litteratur som på ett pedagogiskt sätt förklarar skillnaderna mellan olika incitamentsprogram i noterade bolag, och som tar avstamp i aktiemarknadsrätten. Syftet med denna bok är att ändra på det.
Om incitamentsprogram går, ur en praktikers perspektiv, igenom juridiska problemställningar som aktualiseras under arbetet med ett aktierelaterat incitamentsprogram. Boken behandlar bl.a. skillnader mellan olika typer av incitamentsprogram, regleringen, beslutsformer, säkringsåtgärder, materiella villkor, informationsregler, marknadsmissbruks- och öppenhetsfrågor, skattefrågor och val av incitamentsprogram.
Om incitamentsprogram är främst avsedd att vara en handledning för personer som arbetar med juridiska aspekter av incitamentsprogram, t.ex. advokater och andra konsulter, bolagsjurister och andra personer som jobbar praktiskt med incitamentsprogram. En del av de aktiemarknadsrättsliga frågor som aktualiseras i samband med incitamentsprogram är relevanta även för andra delar inom aktiemarknadsrätten, och boken kan därför även tjäna till att ge en överblick av vissa delar av den aktiemarknadsrättsliga regleringen.
Aktierelaterade incitamentsprogram är mycket vanliga i svenska noterade bolag och arbetet med att ta fram dem utförs ofta av advokatbyråer och redovisningskonsulter. De juridiska frågor som aktualiseras i ett sådant uppdrag löper som ett tvärsnitt genom såväl den aktiemarknads- och bolagsrättsliga juridikens alla delar som den juridik som aktualiseras i samband med olika former av ersättningar till anställda och uppdragstagare, främst skatterätt och arbetsrätt. Det är svårt att finna juridisk litteratur som på ett pedagogiskt sätt förklarar skillnaderna mellan olika incitamentsprogram i noterade bolag, och som tar avstamp i aktiemarknadsrätten. Syftet med denna bok är att ändra på det.
Om incitamentsprogram går, ur en praktikers perspektiv, igenom juridiska problemställningar som aktualiseras under arbetet med ett aktierelaterat incitamentsprogram. Boken behandlar bl.a. skillnader mellan olika typer av incitamentsprogram, regleringen, beslutsformer, säkringsåtgärder, materiella villkor, informationsregler, marknadsmissbruks- och öppenhetsfrågor, skattefrågor och val av incitamentsprogram.
Om incitamentsprogram är främst avsedd att vara en handledning för personer som arbetar med juridiska aspekter av incitamentsprogram, t.ex. advokater och andra konsulter, bolagsjurister och andra personer som jobbar praktiskt med incitamentsprogram. En del av de aktiemarknadsrättsliga frågor som aktualiseras i samband med incitamentsprogram är relevanta även för andra delar inom aktiemarknadsrätten, och boken kan därför även tjäna till att ge en överblick av vissa delar av den aktiemarknadsrättsliga regleringen.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2019
ISBN: 9789139017912
Förlag: Norstedts Juridik AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 406 st
Aktierelaterade incitamentsprogram är mycket vanliga i svenska noterade bolag och arbetet med att ta fram dem utförs ofta av advokatbyråer och redovisningskonsulter. De juridiska frågor som aktualiseras i ett sådant uppdrag löper som ett tvärsnitt genom såväl den aktiemarknads- och bolagsrättsliga juridikens alla delar som den juridik som aktualiseras i samband med olika former av ersättningar till anställda och uppdragstagare, främst skatterätt och arbetsrätt. Det är svårt att finna juridisk litteratur som på ett pedagogiskt sätt förklarar skillnaderna mellan olika incitamentsprogram i noterade bolag, och som tar avstamp i aktiemarknadsrätten. Syftet med denna bok är att ändra på det.
Om incitamentsprogram går, ur en praktikers perspektiv, igenom juridiska problemställningar som aktualiseras under arbetet med ett aktierelaterat incitamentsprogram. Boken behandlar bl.a. skillnader mellan olika typer av incitamentsprogram, regleringen, beslutsformer, säkringsåtgärder, materiella villkor, informationsregler, marknadsmissbruks- och öppenhetsfrågor, skattefrågor och val av incitamentsprogram.
Om incitamentsprogram är främst avsedd att vara en handledning för personer som arbetar med juridiska aspekter av incitamentsprogram, t.ex. advokater och andra konsulter, bolagsjurister och andra personer som jobbar praktiskt med incitamentsprogram. En del av de aktiemarknadsrättsliga frågor som aktualiseras i samband med incitamentsprogram är relevanta även för andra delar inom aktiemarknadsrätten, och boken kan därför även tjäna till att ge en överblick av vissa delar av den aktiemarknadsrättsliga regleringen.
Aktierelaterade incitamentsprogram är mycket vanliga i svenska noterade bolag och arbetet med att ta fram dem utförs ofta av advokatbyråer och redovisningskonsulter. De juridiska frågor som aktualiseras i ett sådant uppdrag löper som ett tvärsnitt genom såväl den aktiemarknads- och bolagsrättsliga juridikens alla delar som den juridik som aktualiseras i samband med olika former av ersättningar till anställda och uppdragstagare, främst skatterätt och arbetsrätt. Det är svårt att finna juridisk litteratur som på ett pedagogiskt sätt förklarar skillnaderna mellan olika incitamentsprogram i noterade bolag, och som tar avstamp i aktiemarknadsrätten. Syftet med denna bok är att ändra på det.
Om incitamentsprogram går, ur en praktikers perspektiv, igenom juridiska problemställningar som aktualiseras under arbetet med ett aktierelaterat incitamentsprogram. Boken behandlar bl.a. skillnader mellan olika typer av incitamentsprogram, regleringen, beslutsformer, säkringsåtgärder, materiella villkor, informationsregler, marknadsmissbruks- och öppenhetsfrågor, skattefrågor och val av incitamentsprogram.
Om incitamentsprogram är främst avsedd att vara en handledning för personer som arbetar med juridiska aspekter av incitamentsprogram, t.ex. advokater och andra konsulter, bolagsjurister och andra personer som jobbar praktiskt med incitamentsprogram. En del av de aktiemarknadsrättsliga frågor som aktualiseras i samband med incitamentsprogram är relevanta även för andra delar inom aktiemarknadsrätten, och boken kan därför även tjäna till att ge en överblick av vissa delar av den aktiemarknadsrättsliga regleringen.
Begagnad bok
789 kr1019 krSpara 230 kr (23%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
789 kr1019 krSpara 230 kr (23%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar