Nya lusboken; Birgita Allard, Margret Rudqvist, Bo Sundblad; 2021

Nya lusboken

av Birgita Allard, Margret Rudqvist, Bo Sundblad
LäsUtvecklingsSchemat, LUS, är ett kvalitativt bedömningsinstrument som utgår från lärares samlade bedömarkompetens. LUS är uppbyggt av kvalitativa steg som en lärare kan se i elevers läsutveckling.

Bedömningarna görs i det dagliga arbetet, då lärare lyssnar och ger akt på elevernas läsning för att avgöra var respektive elev befinner sig i LUS. För den som är van vid schemat går det fort och lätt och tar inte mycket tid från det pedagogiska arbetet. Det leder också till att man kan planera och fördela resurser så att de som behöver mer tid och mer hjälp också får det.
LäsUtvecklingsSchemat, LUS, är ett kvalitativt bedömningsinstrument som utgår från lärares samlade bedömarkompetens. LUS är uppbyggt av kvalitativa steg som en lärare kan se i elevers läsutveckling.

Bedömningarna görs i det dagliga arbetet, då lärare lyssnar och ger akt på elevernas läsning för att avgöra var respektive elev befinner sig i LUS. För den som är van vid schemat går det fort och lätt och tar inte mycket tid från det pedagogiska arbetet. Det leder också till att man kan planera och fördela resurser så att de som behöver mer tid och mer hjälp också får det.
Utgiven: 2021
ISBN: 9789189373402
Förlag: Bookea
Format: Ljudfil nedladdningsbar och online
Språk: Svenska
LäsUtvecklingsSchemat, LUS, är ett kvalitativt bedömningsinstrument som utgår från lärares samlade bedömarkompetens. LUS är uppbyggt av kvalitativa steg som en lärare kan se i elevers läsutveckling.

Bedömningarna görs i det dagliga arbetet, då lärare lyssnar och ger akt på elevernas läsning för att avgöra var respektive elev befinner sig i LUS. För den som är van vid schemat går det fort och lätt och tar inte mycket tid från det pedagogiska arbetet. Det leder också till att man kan planera och fördela resurser så att de som behöver mer tid och mer hjälp också får det.
LäsUtvecklingsSchemat, LUS, är ett kvalitativt bedömningsinstrument som utgår från lärares samlade bedömarkompetens. LUS är uppbyggt av kvalitativa steg som en lärare kan se i elevers läsutveckling.

Bedömningarna görs i det dagliga arbetet, då lärare lyssnar och ger akt på elevernas läsning för att avgöra var respektive elev befinner sig i LUS. För den som är van vid schemat går det fort och lätt och tar inte mycket tid från det pedagogiska arbetet. Det leder också till att man kan planera och fördela resurser så att de som behöver mer tid och mer hjälp också får det.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)