Näjtiv, kånntänt, brändidd : ska textreklam bli räddningen för journalistiken?; Elisabeth Trotzig, Ulrica Andersson, Maria Edström, Fredrik Strömberg, Olle Lidbom, Eva-Maria Svensson, Jonas Nordling, Peder Bonnier, Katarina Andersson; 2017
Näjtiv, kånntänt, brändidd : ska textreklam bli räddningen för journalistiken?; Elisabeth Trotzig, Ulrica Andersson, Maria Edström, Fredrik Strömberg, Olle Lidbom, Eva-Maria Svensson, Jonas Nordling, Peder Bonnier, Katarina Andersson; 2017

Näjtiv, kånntänt, brändidd : ska textreklam bli räddningen för journalistiken?

av Elisabeth Trotzig, Ulrica Andersson, Maria Edström, Fredrik Strömberg, Olle Lidbom

  • Utgiven: 2017
  • ISBN: 9789198356625
  • Sidor: 127 st
  • Förlag: Institutet för Mediestudier
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Länge kallades det textreklam och det var inget seriösa medier sysslade med. Nu talas det om native advertising, branded content, innehållsannonsering eller sponsrad journalistik och det är något alla stora medieföretag världen över satsar på. Är det samma sak? Och kommer det att hjälpa eller stjälpa medier och journalistik? I denna bok presenteras ett unikt experiment om hur sponsring påverkar synen på trovärdighet och saklighet hos journalistik. Här sammanfattas också forskningen om dessa företeelser. Och inte minst: här kommer aktörer till tals - både de kritiska rösterna och de som jobbar med innehållsannonsering varje dag.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Näjtiv, kånntänt, brändidd : ska textreklam bli räddningen för journalistiken? (2017)

I februari 2017 släpptes boken Näjtiv, kånntänt, brändidd : ska textreklam bli räddningen för journalistiken? skriven av Elisabeth Trotzig, Ulrica Andersson, Maria Edström, Fredrik Strömberg, Olle Lidbom, Eva-Maria Svensson, Jonas Nordling, Peder Bonnier, Katarina Andersson. Den är skriven på svenska och består av 127 sidor djupgående information om media och kommunikation. Förlaget bakom boken är Institutet för Mediestudier.

Köp boken Näjtiv, kånntänt, brändidd : ska textreklam bli räddningen för journalistiken? på Studentapan och spara pengar.

Referera till Näjtiv, kånntänt, brändidd : ska textreklam bli räddningen för journalistiken?

Harvard

Trotzig, E., Andersson, U., Edström, M., Strömberg, F., Lidbom, O., Svensson, E.-M., Nordling, J., Bonnier, P. & Andersson, K. (2017). Näjtiv, kånntänt, brändidd : ska textreklam bli räddningen för journalistiken? Institutet för Mediestudier.

Oxford

Trotzig, Elisabeth, Andersson, Ulrica, Edström, Maria, Strömberg, Fredrik, Lidbom, Olle, Svensson, Eva-Maria, Nordling, Jonas, Bonnier, Peder & Andersson, Katarina, Näjtiv, kånntänt, brändidd : ska textreklam bli räddningen för journalistiken? (Institutet för Mediestudier, 2017).

APA

Trotzig, E., Andersson, U., Edström, M., Strömberg, F., Lidbom, O., Svensson, E.-M., Nordling, J., Bonnier, P., & Andersson, K. (2017). Näjtiv, kånntänt, brändidd : ska textreklam bli räddningen för journalistiken? Institutet för Mediestudier.

Vancouver

Trotzig E, Andersson U, Edström M, Strömberg F, Lidbom O, Svensson EM, m.fl. Näjtiv, kånntänt, brändidd : ska textreklam bli räddningen för journalistiken? Institutet för Mediestudier; 2017.

Köp boken

Helt ny

155 kr