Multimodal analys av klassrumsinteraktion; Eva Insulander, Maria Rydell, Ali Majlesi, Eva Svärdemo Åberg; 2021
Multimodal analys av klassrumsinteraktion; Eva Insulander, Maria Rydell, Ali Majlesi, Eva Svärdemo Åberg; 2021

Multimodal analys av klassrumsinteraktion Upplaga 1

av Eva Insulander, Maria Rydell, Ali Majlesi, Eva Svärdemo Åberg

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2021
  • ISBN: 9789147139590
  • Sidor: 152 st
  • Förlag: Liber
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Den här boken ger en introduktion till multimodal analys av klassrumsinteraktion, och vägledning i socialsemiotik respektive etnometodologisk samtalsanalys. De två utgångspunkterna kan antas för att studera interaktion och skapa underlag för analys och tolkning av fenomen som undervisning, lärande och bedömning samt sociala relationer (fenomen som uppmärksammas inom UVK-kurser). Boken redogör för forskningsprocessens olika steg såsom problemformulering, metoder för datainsamling och analys och erbjuder särskilt verktyg för att genomföra praktiknära studier på vetenskaplig grund. I boken presenteras hur två skilda teoretiska och metodologiska utgångspunkter resulterar i olika undersökningsbara frågor, begreppsanvändning och analysmodeller för studier av interaktion. Här uppmärksammas vikten av ett multimodalt perspektiv på interaktion då språkliga, kroppsliga och materiella aspekter får betydelser för analys och tolkning av olika fenomen. Sagt om boken "Handboken utgör ett värdefullt och viktigt bidrag till området och kombinerar teori och praktik på ett lättillgängligt sätt. Förutom utbildning och forskning ser jag ett stort användningsområde för redan verksamma i skolan." Helhetsbetyg: 5 av 5. marie Leijon, lektör, BTJ-häftet nr 9, 2021. Om författarna Ali Reza Majlesi är fil. dr och universitetslektor vid Institutionen för pedagogik och didaktik vid Stockholms universitet. Eva Insulander är fil. dr och docent i didaktik, samt universitetslektor vid Institutionen för pedagogik och didaktik vid Stockholms universitet. Eva Svärdemo Åberg är fil. dr och universitetslektor i pedagogik vid Institutionen för pedagogik och didaktik vid Stockholms universitet. Maria Rydell är fil. dr och biträdande lektor i svenska som andraspråk vid Institutionen för svenska och flerspråkighet vid Stockholms universitet.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Multimodal analys av klassrumsinteraktion (2021)

I januari 2021 släpptes boken Multimodal analys av klassrumsinteraktion skriven av Eva Insulander, Maria Rydell, Ali Majlesi, Eva Svärdemo Åberg. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 152 sidor djupgående information om pedagogik. Förlaget bakom boken är Liber som har sitt säte i Solna.

Köp boken Multimodal analys av klassrumsinteraktion på Studentapan och spara pengar.

Referera till Multimodal analys av klassrumsinteraktion (Upplaga 1)

Harvard

Insulander, E., Rydell, M., Majlesi, A. & Åberg, E. S. (2021). Multimodal analys av klassrumsinteraktion. 1:a uppl. Liber.

Oxford

Insulander, Eva, Rydell, Maria, Majlesi, Ali & Åberg, Eva Svärdemo, Multimodal analys av klassrumsinteraktion, 1 uppl. (Liber, 2021).

APA

Insulander, E., Rydell, M., Majlesi, A., & Åberg, E. S. (2021). Multimodal analys av klassrumsinteraktion (1:a uppl.). Liber.

Vancouver

Insulander E, Rydell M, Majlesi A, Åberg ES. Multimodal analys av klassrumsinteraktion. 1:a uppl. Liber; 2021.

Köp boken

Helt ny

367 kr