1 säljare
Motiverande undervisning : att använda speldesign för att skapa motivation (resurspaket) Upplaga 1
Motiverande undervisning handlar om hur man kan använda metoder och design ifrån spelsammanhang i undervisningen för att skapa större motivation hos eleverna. Med ett annat ord kallas detta spelifiering och det har visat sig vara ett framgångsrikt sätt att fånga eleverna intresse och öka deras engagemang kring lärandet.
Motiverande undervisning är ett resurspaket som består av en tryckt bok och digitala resurser. I de digitala resurserna finns filmer där författaren Adam Palmquist förklarar grunderna i speldesign och tipsar om hur man kommer igång med att använda speldesign i sin undervisning. Där finns också annat material kopplat till bokens innehåll, såsom instruktioner och medaljer, som man kan skriva ut och använda i klassrummet.
Den tryckta boken består av tre delar. I den inledande teoridelen presenteras de fyra grundpelarna i speldesign; målsättning, regler, återkoppling och socialt sammanhang. Därefter följer en tydlig genomgång av hur man kan planera sin undervisning för mer motivation och olika exempel på spelelement och hur de kan användas. Det är till exempel konkreta förslag på hur man ger eleverna överblick över stoffet, skapar olika svårighetsnivåer eller hanterar tiden för arbetet så att det blir effektivt. Längst bak i boken finns också exempel på hur lärare har använt speldesign inom olika ämnen för att skapa en mer motiverande undervisning.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2020
ISBN: 9789144133607
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Spiralbunden
Språk: Svenska
Sidor: 97 st
Motiverande undervisning handlar om hur man kan använda metoder och design ifrån spelsammanhang i undervisningen för att skapa större motivation hos eleverna. Med ett annat ord kallas detta spelifiering och det har visat sig vara ett framgångsrikt sätt att fånga eleverna intresse och öka deras engagemang kring lärandet.
Motiverande undervisning är ett resurspaket som består av en tryckt bok och digitala resurser. I de digitala resurserna finns filmer där författaren Adam Palmquist förklarar grunderna i speldesign och tipsar om hur man kommer igång med att använda speldesign i sin undervisning. Där finns också annat material kopplat till bokens innehåll, såsom instruktioner och medaljer, som man kan skriva ut och använda i klassrummet.
Den tryckta boken består av tre delar. I den inledande teoridelen presenteras de fyra grundpelarna i speldesign; målsättning, regler, återkoppling och socialt sammanhang. Därefter följer en tydlig genomgång av hur man kan planera sin undervisning för mer motivation och olika exempel på spelelement och hur de kan användas. Det är till exempel konkreta förslag på hur man ger eleverna överblick över stoffet, skapar olika svårighetsnivåer eller hanterar tiden för arbetet så att det blir effektivt. Längst bak i boken finns också exempel på hur lärare har använt speldesign inom olika ämnen för att skapa en mer motiverande undervisning.
459 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.