Motiverande samtal med barn som har neuropsykiatriska funktionsnedsättningar : visuellt samtalsstöd med Funkarna; Liria Ortiz, Anna Sjölund; 2024
endast ny

Motiverande samtal med barn som har neuropsykiatriska funktionsnedsättningar : visuellt samtalsstöd med Funkarna Upplaga 1

av Liria Ortiz, Anna Sjölund
Motiverande samtal med barn är ett kraftfullt verktyg för att åstadkomma förändring. I kombination med visuellt stöd kan det bli tillgängligt även för barn med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (npf). I boken får du en genomgång av de principer och verktyg som bidrar till att barn känner sig delaktiga och förstådda, och som skapar förutsättningar för positiva förändringar. Du får också verktyg för att stödja och förtydliga kommunikationen på ett sätt som ökar barnets självständighet och möjlighet att vara delaktig. På så sätt kan du som möter barn med npf uppfylla det som barnkonventionen slår fast. Detta sätt att tillämpa MI på passar bäst med barn mellan 3-12 år.

”En handbok i MI är precis vad vi behöver för att kunna möta elevernas behov och samtala om det som blir svårt i skolvardagen. Ett stöd för både vuxna och barn.”
Johanna Lindgren Chin, leg. speciallärare och specialpedagog, @specialpedagog_i_skolan

”Så tydligt och konkret! MI möter Funkarna och känslan blir: Så klart vi ska göra så här!”
Tina Wiman, författare och förälder till barn med npf

”Ett fantastiskt verktyg för oss som arbetar med barnsamtal!”
Ingvill Nordseth, socialsekreterare, barn och ungdom

”Författarna beskriver på ett tydligt och lättbegripligt sätt hur du med små medel kan göra stor skillnad i samtal med barn.”
Monica Rylander, verksamhetschef Olivia Omsorg
Motiverande samtal med barn är ett kraftfullt verktyg för att åstadkomma förändring. I kombination med visuellt stöd kan det bli tillgängligt även för barn med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (npf). I boken får du en genomgång av de principer och verktyg som bidrar till att barn känner sig delaktiga och förstådda, och som skapar förutsättningar för positiva förändringar. Du får också verktyg för att stödja och förtydliga kommunikationen på ett sätt som ökar barnets självständighet och möjlighet att vara delaktig. På så sätt kan du som möter barn med npf uppfylla det som barnkonventionen slår fast. Detta sätt att tillämpa MI på passar bäst med barn mellan 3-12 år.

”En handbok i MI är precis vad vi behöver för att kunna möta elevernas behov och samtala om det som blir svårt i skolvardagen. Ett stöd för både vuxna och barn.”
Johanna Lindgren Chin, leg. speciallärare och specialpedagog, @specialpedagog_i_skolan

”Så tydligt och konkret! MI möter Funkarna och känslan blir: Så klart vi ska göra så här!”
Tina Wiman, författare och förälder till barn med npf

”Ett fantastiskt verktyg för oss som arbetar med barnsamtal!”
Ingvill Nordseth, socialsekreterare, barn och ungdom

”Författarna beskriver på ett tydligt och lättbegripligt sätt hur du med små medel kan göra stor skillnad i samtal med barn.”
Monica Rylander, verksamhetschef Olivia Omsorg
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2024
ISBN: 9789198761924
Förlag: Autonomistödjande pedagogik
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 96 st
Motiverande samtal med barn är ett kraftfullt verktyg för att åstadkomma förändring. I kombination med visuellt stöd kan det bli tillgängligt även för barn med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (npf). I boken får du en genomgång av de principer och verktyg som bidrar till att barn känner sig delaktiga och förstådda, och som skapar förutsättningar för positiva förändringar. Du får också verktyg för att stödja och förtydliga kommunikationen på ett sätt som ökar barnets självständighet och möjlighet att vara delaktig. På så sätt kan du som möter barn med npf uppfylla det som barnkonventionen slår fast. Detta sätt att tillämpa MI på passar bäst med barn mellan 3-12 år.

”En handbok i MI är precis vad vi behöver för att kunna möta elevernas behov och samtala om det som blir svårt i skolvardagen. Ett stöd för både vuxna och barn.”
Johanna Lindgren Chin, leg. speciallärare och specialpedagog, @specialpedagog_i_skolan

”Så tydligt och konkret! MI möter Funkarna och känslan blir: Så klart vi ska göra så här!”
Tina Wiman, författare och förälder till barn med npf

”Ett fantastiskt verktyg för oss som arbetar med barnsamtal!”
Ingvill Nordseth, socialsekreterare, barn och ungdom

”Författarna beskriver på ett tydligt och lättbegripligt sätt hur du med små medel kan göra stor skillnad i samtal med barn.”
Monica Rylander, verksamhetschef Olivia Omsorg
Motiverande samtal med barn är ett kraftfullt verktyg för att åstadkomma förändring. I kombination med visuellt stöd kan det bli tillgängligt även för barn med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (npf). I boken får du en genomgång av de principer och verktyg som bidrar till att barn känner sig delaktiga och förstådda, och som skapar förutsättningar för positiva förändringar. Du får också verktyg för att stödja och förtydliga kommunikationen på ett sätt som ökar barnets självständighet och möjlighet att vara delaktig. På så sätt kan du som möter barn med npf uppfylla det som barnkonventionen slår fast. Detta sätt att tillämpa MI på passar bäst med barn mellan 3-12 år.

”En handbok i MI är precis vad vi behöver för att kunna möta elevernas behov och samtala om det som blir svårt i skolvardagen. Ett stöd för både vuxna och barn.”
Johanna Lindgren Chin, leg. speciallärare och specialpedagog, @specialpedagog_i_skolan

”Så tydligt och konkret! MI möter Funkarna och känslan blir: Så klart vi ska göra så här!”
Tina Wiman, författare och förälder till barn med npf

”Ett fantastiskt verktyg för oss som arbetar med barnsamtal!”
Ingvill Nordseth, socialsekreterare, barn och ungdom

”Författarna beskriver på ett tydligt och lättbegripligt sätt hur du med små medel kan göra stor skillnad i samtal med barn.”
Monica Rylander, verksamhetschef Olivia Omsorg
Ny bok
225 kr236 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
225 kr236 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)