Mediestudiers årsbok 2024 : haltande affärsmodeller och nytt mediestöd; Ulrika Facht, Freja Blomdahl, Jannike Tillå, Anna Careborg, Jenny Andersson, Madeleine Thor, Fredrik Stiernstedt, Malin Häger, Per Henckel, Olle Lidbom, Anders Malmsten, Leonard Wallentin, Ulrika Beck-Friis; 2024
Mediestudiers årsbok 2024 : haltande affärsmodeller och nytt mediestöd; Ulrika Facht, Freja Blomdahl, Jannike Tillå, Anna Careborg, Jenny Andersson, Madeleine Thor, Fredrik Stiernstedt, Malin Häger, Per Henckel, Olle Lidbom, Anders Malmsten, Leonard Wallentin, Ulrika Beck-Friis; 2024

Mediestudiers årsbok 2024 : haltande affärsmodeller och nytt mediestöd

av Ulrika Facht, Freja Blomdahl, Jannike Tillå, Anna Careborg, Jenny Andersson

  • Utgiven: 2024
  • ISBN: 9789181112306
  • Sidor: 120 st
  • Förlag: Institutet för Mediestudier
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

• Vita fläckarna: Ett knappt år med det nya mediestödet har redan satt sina spår på redaktionskartan: Tre tidningar som nekats stöd har lagts ner och gratistidningarna visar ett nymornat intresse för redaktionellt innehåll. • Annonsmarknaden: Kräftgången fortsätter för tryckta nyhetsmedier och tv-annonsering som backat med nästan en fjärdedel jämfört med året innan. • Public service: SVT erbjuder verktyg som skapar motståndskraft mot desinformation och hjälper publiken att orientera sig i en alltmer digital tillvaro. • Kommersiell tv: Strömningstjänsterna ökar konsumenternas valfrihet samtidigt som annonsintäkterna minskar. Ett rejält omtag i affärsmodellen är nu en ödesfråga för tv-branschen. • Publiken: Klyftan ökar mellan hur stadsbor och landsbygdsbor använder medierna. Det är några av de tydligaste trenderna för den svenska journalistiken som tecknas i Mediestudiers årsbok 2024.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Mediestudiers årsbok 2024 : haltande affärsmodeller och nytt mediestöd (2024)

I december 2024 släpptes boken Mediestudiers årsbok 2024 : haltande affärsmodeller och nytt mediestöd skriven av Ulrika Facht, Freja Blomdahl, Jannike Tillå, Anna Careborg, Jenny Andersson, Madeleine Thor, Fredrik Stiernstedt, Malin Häger, Per Henckel, Olle Lidbom, Anders Malmsten, Leonard Wallentin, Ulrika Beck-Friis. Den är skriven på svenska och består av 120 sidor djupgående information om media och kommunikation. Förlaget bakom boken är Institutet för Mediestudier.

Köp boken Mediestudiers årsbok 2024 : haltande affärsmodeller och nytt mediestöd på Studentapan och spara pengar.

Referera till Mediestudiers årsbok 2024 : haltande affärsmodeller och nytt mediestöd

Harvard

Facht, U., Blomdahl, F., Tillå, J., Careborg, A., Andersson, J., Thor, M., Stiernstedt, F., Häger, M., Henckel, P., Lidbom, O., Malmsten, A., Wallentin, L. & Beck-Friis, U. (2024). Mediestudiers årsbok 2024 : haltande affärsmodeller och nytt mediestöd. Institutet för Mediestudier.

Oxford

Facht, Ulrika, Blomdahl, Freja, Tillå, Jannike, Careborg, Anna, Andersson, Jenny, Thor, Madeleine, Stiernstedt, Fredrik, Häger, Malin, Henckel, Per, Lidbom, Olle, Malmsten, Anders, Wallentin, Leonard & Beck-Friis, Ulrika, Mediestudiers årsbok 2024 : haltande affärsmodeller och nytt mediestöd (Institutet för Mediestudier, 2024).

APA

Facht, U., Blomdahl, F., Tillå, J., Careborg, A., Andersson, J., Thor, M., Stiernstedt, F., Häger, M., Henckel, P., Lidbom, O., Malmsten, A., Wallentin, L., & Beck-Friis, U. (2024). Mediestudiers årsbok 2024 : haltande affärsmodeller och nytt mediestöd. Institutet för Mediestudier.

Vancouver

Facht U, Blomdahl F, Tillå J, Careborg A, Andersson J, Thor M, m.fl. Mediestudiers årsbok 2024 : haltande affärsmodeller och nytt mediestöd. Institutet för Mediestudier; 2024.

Köp boken

Helt ny

141 kr