Media Studies; Paul Marris, Sue Thornham; 2000
Media Studies; Paul Marris, Sue Thornham; 2000

Media Studies Upplaga 2

av Paul Marris, Sue Thornham

  • Upplaga: 2a upplagan
  • Utgiven: 2000
  • ISBN: 9780814756478
  • Sidor: 896 st
  • Förlag: NYU Press
  • Format: Häftad
  • Språk: Engelska

Om boken

Media Studies: A Reader provides a thorough introduction to the full range of theoretical perspectives on the mass media from the past thirty years. Ranging from the arguments between the American mass communication tradition and the Europe-centered Frankfurt School of the 1940s, to the analyses of communication technologies by Marshall McLuhan and Raymond Williams in the 1960s, Media Studies: A Reader maps the mass media field, its varied and often conflicting histories, and its current debates. Sixty-five articles provide comprehensive coverage of all the main theorists and approaches. The first half, Studying the Media, explores in detail three core elements of media studies: production and regulation of mass media; media texts; and reception and consumption of media. The second half brings together concrete examples of how theoretical debates can be realized in a series of case studies on soap operas, the news, and advertising. A general introduction and introductions to each section summarize and contextualize the debates. Contributors include: Theodor W. Adorno, Marshal McLuhan, Raymond Williams, Stuart Hall, Annette Kuhn, J rgen Habermas, John Fiske, Richard Dyer, Niki Strange, Danae Clark, Angela McRobbie, Bill Nichols, Lynne Joyrich, David Morley, Ien Ang, Janice Radway, Henry Jenkins, Tania Modleski, Anne McClintock, Sadie Plant.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Media Studies (2000)

2000 släpptes boken Media Studies skriven av Paul Marris, Sue Thornham. Det är den 2a upplagan av kursboken. Den är skriven på engelska och består av 896 sidor. Förlaget bakom boken är NYU Press.

Köp boken Media Studies på Studentapan och spara pengar.

Tillhör kategorierna

Referera till Media Studies (Upplaga 2)

Harvard

Marris, P. & Thornham, S. (2000). Media Studies. 2:a uppl. NYU Press.

Oxford

Marris, Paul & Thornham, Sue, Media Studies, 2 uppl. (NYU Press, 2000).

APA

Marris, P., & Thornham, S. (2000). Media Studies (2:a uppl.). NYU Press.

Vancouver

Marris P, Thornham S. Media Studies. 2:a uppl. NYU Press; 2000.

Tillfälligt slut

Bevaka boken och få meddelande när den är tillgänglig igen.