Marknadsidéer i själva verket : Trafikverket och den renodlade beställarrollen; Emma Ek Österberg; 2016
Marknadsidéer i själva verket : Trafikverket och den renodlade beställarrollen; Emma Ek Österberg; 2016

Marknadsidéer i själva verket : Trafikverket och den renodlade beställarrollen Upplaga 1

av Emma Ek Österberg

5.0 (1)

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2016
  • ISBN: 9789187843556
  • Sidor: 108 st
  • Förlag: Södertörns högskola
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Trafikverkets uppgift är att med ett trafikslagsövergripande perspektiv ansvara för långsiktig planering och utbyggnad av transportsystemet för väg- och järnvägstrafik samt sjö- och luftfart. Det praktiska arbetet utförs dock inte inom myndigheten då Trafikverket, från och med 2010 och på regeringens uppdrag, är en renodlad beställarorganisation. Det betyder att staten lämnat över till marknaden det marknaden anses sköta bäst samtidigt som Trafikverket, i sin roll som beställare, ska stå för kravformulering och uppföljning. Men hur beskriver och förverkligar Trafikverket den renodlade beställarrollen? Och vad betyder det för processer och relationer mellan Trafikverket och övriga aktörer – stora och små entreprenörer – på den marknad där trafikpolitiken ska realiseras? Emma Ek Österberg är fil. dr i offentlig förvaltning och verksam vid Förvaltningsakademin, Södertörns högskola samt vid Förvaltningshögskolan, Göteborgs universitet.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Marknadsidéer i själva verket : Trafikverket och den renodlade beställarrollen (2016)

I juli 2016 släpptes boken Marknadsidéer i själva verket : Trafikverket och den renodlade beställarrollen skriven av Emma Ek Österberg. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 108 sidor djupgående information om samhälle och politik. Förlaget bakom boken är Södertörns högskola.

Köp boken Marknadsidéer i själva verket : Trafikverket och den renodlade beställarrollen på Studentapan och spara uppåt 40% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.

Referera till Marknadsidéer i själva verket : Trafikverket och den renodlade beställarrollen (Upplaga 1)

Harvard

Österberg, E. E. (2016). Marknadsidéer i själva verket : Trafikverket och den renodlade beställarrollen. 1:a uppl. Södertörns högskola.

Oxford

Österberg, Emma Ek, Marknadsidéer i själva verket : Trafikverket och den renodlade beställarrollen, 1 uppl. (Södertörns högskola, 2016).

APA

Österberg, E. E. (2016). Marknadsidéer i själva verket : Trafikverket och den renodlade beställarrollen (1:a uppl.). Södertörns högskola.

Vancouver

Österberg EE. Marknadsidéer i själva verket : Trafikverket och den renodlade beställarrollen. 1:a uppl. Södertörns högskola; 2016.

Köp boken

95 kr
159 kr

Skynda dig - Bara 1 säljare kvar!