Marknadsföring i verkligheten; Henrik Uggla; 2011
Marknadsföring i verkligheten; Henrik Uggla; 2011

Marknadsföring i verkligheten Upplaga 1

av Henrik Uggla

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2011
  • ISBN: 9789144070513
  • Sidor: 178 st
  • Förlag: Studentlitteratur
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Ambitionen med Marknadsföring i verkligheten är att erbjuda någonting annat än en konventionell marknadsföringsbok. Boken bygger uteslutande på marknadsföring och marknadsaktiviteter som har inträffat och erbjuder en unik kombination av teori och praktik. Ett antal verkliga marknadsföringscase med innehållsmässig djup och bredd som belyser ett marknadsförings- eller varumärkesproblem beskrivs i boken. Några exempel är Boxer, Facebook och hitta.se. Dessa case diskuteras och tolkas med hjälp av centrala marknadsföringsbegrepp och modeller. Författaren argumenterar för en tillåtande och pluralistisk ansats i motsats till andra marknadsföringsböcker som baseras på ett enda teoretiskt perspektiv. Varje kapitel i boken förmedlar flera dimensioner av marknadsföringens verklighet, samt en teoretisk introduktion och en praktisk illustration som möjliggör ett mer expansivt tänkande kring marknadsföring. Marknadsföring i verkligheten vänder sig till kurser i marknadsföring vid universitet och högskola men också till praktiker som arbetar med marknadsföring och varumärkesrelaterade frågor.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Marknadsföring i verkligheten (2011)

I maj 2011 släpptes boken Marknadsföring i verkligheten skriven av Henrik Uggla. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 178 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur som har sitt säte i Lund.

Köp boken Marknadsföring i verkligheten på Studentapan och spara pengar.

Referera till Marknadsföring i verkligheten (Upplaga 1)

Harvard

Uggla, H. (2011). Marknadsföring i verkligheten. 1:a uppl. Studentlitteratur.

Oxford

Uggla, Henrik, Marknadsföring i verkligheten, 1 uppl. (Studentlitteratur, 2011).

APA

Uggla, H. (2011). Marknadsföring i verkligheten (1:a uppl.). Studentlitteratur.

Vancouver

Uggla H. Marknadsföring i verkligheten. 1:a uppl. Studentlitteratur; 2011.

Köp boken

99 kr