Mamma, pappa, dagis; S Ekman, K Sundell; 1992

Mamma, pappa, dagis Upplaga 1

av S Ekman, K Sundell
Förskolan ska vara ett komplement till hemmet. I denna bok behandlas viktiga frågor om hur väl förskolan förmår uppfylla detta mål:
• Vad vill föräldrar att förskolan ska lära deras barn?
• Hur stämmer föräldrarnas förväntningar med samhällets rekommendationer och förskolans arbetssätt?
• Vill föräldrar medverka i förskolans verksamhet och i så fall på vilket sätt?
Utifrån föräldrars svar på dessa frågor ger författarna konkreta förslag på hur föräldrasamverkan i förskolan kan utvecklas. Viktiga principfrågor kring brukarinflytande och föräldrasamarbete tas också upp till diskussion.
Boken är lämplig för grundutbildning och fortbildning inom barnomsorgen.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Förskolan ska vara ett komplement till hemmet. I denna bok behandlas viktiga frågor om hur väl förskolan förmår uppfylla detta mål:
• Vad vill föräldrar att förskolan ska lära deras barn?
• Hur stämmer föräldrarnas förväntningar med samhällets rekommendationer och förskolans arbetssätt?
• Vill föräldrar medverka i förskolans verksamhet och i så fall på vilket sätt?
Utifrån föräldrars svar på dessa frågor ger författarna konkreta förslag på hur föräldrasamverkan i förskolan kan utvecklas. Viktiga principfrågor kring brukarinflytande och föräldrasamarbete tas också upp till diskussion.
Boken är lämplig för grundutbildning och fortbildning inom barnomsorgen.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 1992
ISBN: 9789144358512
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 120 st
Förskolan ska vara ett komplement till hemmet. I denna bok behandlas viktiga frågor om hur väl förskolan förmår uppfylla detta mål:
• Vad vill föräldrar att förskolan ska lära deras barn?
• Hur stämmer föräldrarnas förväntningar med samhällets rekommendationer och förskolans arbetssätt?
• Vill föräldrar medverka i förskolans verksamhet och i så fall på vilket sätt?
Utifrån föräldrars svar på dessa frågor ger författarna konkreta förslag på hur föräldrasamverkan i förskolan kan utvecklas. Viktiga principfrågor kring brukarinflytande och föräldrasamarbete tas också upp till diskussion.
Boken är lämplig för grundutbildning och fortbildning inom barnomsorgen.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Förskolan ska vara ett komplement till hemmet. I denna bok behandlas viktiga frågor om hur väl förskolan förmår uppfylla detta mål:
• Vad vill föräldrar att förskolan ska lära deras barn?
• Hur stämmer föräldrarnas förväntningar med samhällets rekommendationer och förskolans arbetssätt?
• Vill föräldrar medverka i förskolans verksamhet och i så fall på vilket sätt?
Utifrån föräldrars svar på dessa frågor ger författarna konkreta förslag på hur föräldrasamverkan i förskolan kan utvecklas. Viktiga principfrågor kring brukarinflytande och föräldrasamarbete tas också upp till diskussion.
Boken är lämplig för grundutbildning och fortbildning inom barnomsorgen.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)