Loopa : affärsutveckling för entreprenörer; Mariah Ben Salem Dynehäll, Anna Lärk Ståhlberg; 2024
endast ny

Loopa : affärsutveckling för entreprenörer Upplaga 2

av Mariah Ben Salem Dynehäll, Anna Lärk Ståhlberg
Så här driver du din affärsidé till kundsuccé!

Hur vet jag om min idé är tillräckligt bra? Hur tar jag det första steget? Hur skapar jag intresse hos min målgrupp? Det är ofta frågor som dessa som skapar mest bekymmer. Den här boken hjälper dig att finna svaren. Och den tar dig hela vägen från start till mål – oavsett typ av affärsidé, bransch, om det handlar om en produkt, en tjänst eller ett koncept, om din idé är ny eller behöver utvecklas, om den är kommersiell eller ideell.

Boken ger dig en metod att utveckla din idé och driva din verksamhet – tillsammans med målgruppen. Det kallas att loopa. Affärsutveckling handlar om att optimera kundvärdet, och det gör du genom att utveckla din idé i dialog med kunderna. Boken visar hur och ger dig många värdefulla tips, konkreta verktyg och nyttiga övningar för att kunna lyckas. Dessutom får du möta andra personer som redan kommit igång med sina företag.

I den här andra upplagan har vi vässat innehållet ytterligare. Den visar konkret hur du integrerar hållbarhetsperspektivet i din kunddrivna affärsutveckling. Med fler tips och verktyg belyser boken mer ingående hur du interagerar med dina kunder och testar dina erbjudanden. Det är andra entreprenörer som intervjuas och de är spridda över Norden.

Loopa: Affärsutveckling för entreprenörer är din coach på vägen till en framgångsrik egen verksamhet. Vi har skrivit boken – nu är det upp till dig att ta din idé i mål.

Loopa bygger på en metod framtagen av Drivhuset i samarbete med Chalmers entreprenörskola. Drivhuset arbetar högskolenära i Norden, och hjälper entreprenörer att starta och driva företag eller att på andra sätt förverkliga sina idéer. Genom att erbjuda vägledning, utbildning och en kreativ miljö uppnår Drivhuset konkreta resultat i form av över 1 000 nya företag i Norden varje år.

Om författarna:
Mariah ben Salem Dynehäll är metodansvarig för Drivhuset Norden och det är hon som skriver om loopmetoden i den här boken. Mariah är vd för Drivhuset i Göteborg och har under de senaste drygt två decennierna coachat över 2 000 entreprenörer och stöttat utvecklingen av deras idéer. Hon har även skrivit böckerna Tookig – att leda i osäkerhet (Liber, 2020) med Leif Denti och Vadå agilt? En handbok för hur du gör i praktiken (Liber, 2022) med Leif Denti och Anna Lärk Ståhlberg.

Anna Lärk Ståhlberg är utbildad journalist och är den som har intervjuat entreprenörerna du möter i boken. Anna arbetar som förbundsdirektör för Fyrbodals kommunalförbund och har i uppdrag av de 14 medlemskommunerna som är med i förbundet att skapa hållbar utveckling inom välfärd och samhälle. Anna har också skrivit boken Vadå agilt? En handbok för hur du gör i praktiken (Liber, 2022) med Leif Denti och Mariah ben Salem Dynehäll.
Så här driver du din affärsidé till kundsuccé!

Hur vet jag om min idé är tillräckligt bra? Hur tar jag det första steget? Hur skapar jag intresse hos min målgrupp? Det är ofta frågor som dessa som skapar mest bekymmer. Den här boken hjälper dig att finna svaren. Och den tar dig hela vägen från start till mål – oavsett typ av affärsidé, bransch, om det handlar om en produkt, en tjänst eller ett koncept, om din idé är ny eller behöver utvecklas, om den är kommersiell eller ideell.

Boken ger dig en metod att utveckla din idé och driva din verksamhet – tillsammans med målgruppen. Det kallas att loopa. Affärsutveckling handlar om att optimera kundvärdet, och det gör du genom att utveckla din idé i dialog med kunderna. Boken visar hur och ger dig många värdefulla tips, konkreta verktyg och nyttiga övningar för att kunna lyckas. Dessutom får du möta andra personer som redan kommit igång med sina företag.

I den här andra upplagan har vi vässat innehållet ytterligare. Den visar konkret hur du integrerar hållbarhetsperspektivet i din kunddrivna affärsutveckling. Med fler tips och verktyg belyser boken mer ingående hur du interagerar med dina kunder och testar dina erbjudanden. Det är andra entreprenörer som intervjuas och de är spridda över Norden.

Loopa: Affärsutveckling för entreprenörer är din coach på vägen till en framgångsrik egen verksamhet. Vi har skrivit boken – nu är det upp till dig att ta din idé i mål.

Loopa bygger på en metod framtagen av Drivhuset i samarbete med Chalmers entreprenörskola. Drivhuset arbetar högskolenära i Norden, och hjälper entreprenörer att starta och driva företag eller att på andra sätt förverkliga sina idéer. Genom att erbjuda vägledning, utbildning och en kreativ miljö uppnår Drivhuset konkreta resultat i form av över 1 000 nya företag i Norden varje år.

Om författarna:
Mariah ben Salem Dynehäll är metodansvarig för Drivhuset Norden och det är hon som skriver om loopmetoden i den här boken. Mariah är vd för Drivhuset i Göteborg och har under de senaste drygt två decennierna coachat över 2 000 entreprenörer och stöttat utvecklingen av deras idéer. Hon har även skrivit böckerna Tookig – att leda i osäkerhet (Liber, 2020) med Leif Denti och Vadå agilt? En handbok för hur du gör i praktiken (Liber, 2022) med Leif Denti och Anna Lärk Ståhlberg.

Anna Lärk Ståhlberg är utbildad journalist och är den som har intervjuat entreprenörerna du möter i boken. Anna arbetar som förbundsdirektör för Fyrbodals kommunalförbund och har i uppdrag av de 14 medlemskommunerna som är med i förbundet att skapa hållbar utveckling inom välfärd och samhälle. Anna har också skrivit boken Vadå agilt? En handbok för hur du gör i praktiken (Liber, 2022) med Leif Denti och Mariah ben Salem Dynehäll.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2024
ISBN: 9789147150861
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 216 st
Så här driver du din affärsidé till kundsuccé!

Hur vet jag om min idé är tillräckligt bra? Hur tar jag det första steget? Hur skapar jag intresse hos min målgrupp? Det är ofta frågor som dessa som skapar mest bekymmer. Den här boken hjälper dig att finna svaren. Och den tar dig hela vägen från start till mål – oavsett typ av affärsidé, bransch, om det handlar om en produkt, en tjänst eller ett koncept, om din idé är ny eller behöver utvecklas, om den är kommersiell eller ideell.

Boken ger dig en metod att utveckla din idé och driva din verksamhet – tillsammans med målgruppen. Det kallas att loopa. Affärsutveckling handlar om att optimera kundvärdet, och det gör du genom att utveckla din idé i dialog med kunderna. Boken visar hur och ger dig många värdefulla tips, konkreta verktyg och nyttiga övningar för att kunna lyckas. Dessutom får du möta andra personer som redan kommit igång med sina företag.

I den här andra upplagan har vi vässat innehållet ytterligare. Den visar konkret hur du integrerar hållbarhetsperspektivet i din kunddrivna affärsutveckling. Med fler tips och verktyg belyser boken mer ingående hur du interagerar med dina kunder och testar dina erbjudanden. Det är andra entreprenörer som intervjuas och de är spridda över Norden.

Loopa: Affärsutveckling för entreprenörer är din coach på vägen till en framgångsrik egen verksamhet. Vi har skrivit boken – nu är det upp till dig att ta din idé i mål.

Loopa bygger på en metod framtagen av Drivhuset i samarbete med Chalmers entreprenörskola. Drivhuset arbetar högskolenära i Norden, och hjälper entreprenörer att starta och driva företag eller att på andra sätt förverkliga sina idéer. Genom att erbjuda vägledning, utbildning och en kreativ miljö uppnår Drivhuset konkreta resultat i form av över 1 000 nya företag i Norden varje år.

Om författarna:
Mariah ben Salem Dynehäll är metodansvarig för Drivhuset Norden och det är hon som skriver om loopmetoden i den här boken. Mariah är vd för Drivhuset i Göteborg och har under de senaste drygt två decennierna coachat över 2 000 entreprenörer och stöttat utvecklingen av deras idéer. Hon har även skrivit böckerna Tookig – att leda i osäkerhet (Liber, 2020) med Leif Denti och Vadå agilt? En handbok för hur du gör i praktiken (Liber, 2022) med Leif Denti och Anna Lärk Ståhlberg.

Anna Lärk Ståhlberg är utbildad journalist och är den som har intervjuat entreprenörerna du möter i boken. Anna arbetar som förbundsdirektör för Fyrbodals kommunalförbund och har i uppdrag av de 14 medlemskommunerna som är med i förbundet att skapa hållbar utveckling inom välfärd och samhälle. Anna har också skrivit boken Vadå agilt? En handbok för hur du gör i praktiken (Liber, 2022) med Leif Denti och Mariah ben Salem Dynehäll.
Så här driver du din affärsidé till kundsuccé!

Hur vet jag om min idé är tillräckligt bra? Hur tar jag det första steget? Hur skapar jag intresse hos min målgrupp? Det är ofta frågor som dessa som skapar mest bekymmer. Den här boken hjälper dig att finna svaren. Och den tar dig hela vägen från start till mål – oavsett typ av affärsidé, bransch, om det handlar om en produkt, en tjänst eller ett koncept, om din idé är ny eller behöver utvecklas, om den är kommersiell eller ideell.

Boken ger dig en metod att utveckla din idé och driva din verksamhet – tillsammans med målgruppen. Det kallas att loopa. Affärsutveckling handlar om att optimera kundvärdet, och det gör du genom att utveckla din idé i dialog med kunderna. Boken visar hur och ger dig många värdefulla tips, konkreta verktyg och nyttiga övningar för att kunna lyckas. Dessutom får du möta andra personer som redan kommit igång med sina företag.

I den här andra upplagan har vi vässat innehållet ytterligare. Den visar konkret hur du integrerar hållbarhetsperspektivet i din kunddrivna affärsutveckling. Med fler tips och verktyg belyser boken mer ingående hur du interagerar med dina kunder och testar dina erbjudanden. Det är andra entreprenörer som intervjuas och de är spridda över Norden.

Loopa: Affärsutveckling för entreprenörer är din coach på vägen till en framgångsrik egen verksamhet. Vi har skrivit boken – nu är det upp till dig att ta din idé i mål.

Loopa bygger på en metod framtagen av Drivhuset i samarbete med Chalmers entreprenörskola. Drivhuset arbetar högskolenära i Norden, och hjälper entreprenörer att starta och driva företag eller att på andra sätt förverkliga sina idéer. Genom att erbjuda vägledning, utbildning och en kreativ miljö uppnår Drivhuset konkreta resultat i form av över 1 000 nya företag i Norden varje år.

Om författarna:
Mariah ben Salem Dynehäll är metodansvarig för Drivhuset Norden och det är hon som skriver om loopmetoden i den här boken. Mariah är vd för Drivhuset i Göteborg och har under de senaste drygt två decennierna coachat över 2 000 entreprenörer och stöttat utvecklingen av deras idéer. Hon har även skrivit böckerna Tookig – att leda i osäkerhet (Liber, 2020) med Leif Denti och Vadå agilt? En handbok för hur du gör i praktiken (Liber, 2022) med Leif Denti och Anna Lärk Ståhlberg.

Anna Lärk Ståhlberg är utbildad journalist och är den som har intervjuat entreprenörerna du möter i boken. Anna arbetar som förbundsdirektör för Fyrbodals kommunalförbund och har i uppdrag av de 14 medlemskommunerna som är med i förbundet att skapa hållbar utveckling inom välfärd och samhälle. Anna har också skrivit boken Vadå agilt? En handbok för hur du gör i praktiken (Liber, 2022) med Leif Denti och Mariah ben Salem Dynehäll.
Ny bok
356 kr374 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
356 kr374 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)