Lärgemenskaper på nätet - - en introduktion; Ove Jobring, Roger Säljö, Urban Carlén, Göran Larsson, Gunnar Gillberg, Dick Aurell, Sven Bartilsson, Bosse Andersson, Martin Qvistgård, John Fürstenbach; 2004

Lärgemenskaper på nätet - - en introduktion Upplaga 1

av Ove Jobring, Roger Säljö, Urban Carlén, Göran Larsson, Gunnar Gillberg
m.fl.
Den här boken handlar om nya former för lärande: när människor i gemenskaper och på mötesplatser lär tillsammans genom att kommunicera med stöd av IT och nätet.
Sådana lärgemenskaper kan vara av de mest varierande slag och samla deltagare med vitt skilda intressen. Det kan t.ex. vara en lärgemenskap som består av kvinnor som ska föda sitt första barn och som diskuterar olika frågor på nätet eller det kan vara rektorer som utbyter erfarenheter om sin arbetspraktik. Karaktäristiskt för lärgemenskaper på nätet är dock att tonvikten ligger på utbytet och interaktionen mellan deltagarna, snarare än på förmedlandet av information.
I boken presenterar vi en indelning, en typologi, över olika former av lärgemenskaper. Vi beskriver allmänt varför och hur lärgemenskaper vuxit fram, och vi behandlar hur man kan betrakta och uppfatta kunskap i sådana gemenskaper på nätet. Vi beskriver också utförligt hur ett antal lärgemenskaper fungerar.
Avsnitten behandlar således olika aspekter av lärgemenskaper och visar tydligt på mångfalden och bredden inom området.
Boken är en introduktion till ämnet och kan med fördel användas vid kompetensutveckling i näringslivet och inom olika utbildningsorganisationer med intresse för nya former för lärande. Den är även lämplig som presentation av och introduktion till lärgemenskaper vid högskole- och universitetsutbildningar.
E-boken baseras på den tryckta utgåvan från 2004.
Den här boken handlar om nya former för lärande: när människor i gemenskaper och på mötesplatser lär tillsammans genom att kommunicera med stöd av IT och nätet.
Sådana lärgemenskaper kan vara av de mest varierande slag och samla deltagare med vitt skilda intressen. Det kan t.ex. vara en lärgemenskap som består av kvinnor som ska föda sitt första barn och som diskuterar olika frågor på nätet eller det kan vara rektorer som utbyter erfarenheter om sin arbetspraktik. Karaktäristiskt för lärgemenskaper på nätet är dock att tonvikten ligger på utbytet och interaktionen mellan deltagarna, snarare än på förmedlandet av information.
I boken presenterar vi en indelning, en typologi, över olika former av lärgemenskaper. Vi beskriver allmänt varför och hur lärgemenskaper vuxit fram, och vi behandlar hur man kan betrakta och uppfatta kunskap i sådana gemenskaper på nätet. Vi beskriver också utförligt hur ett antal lärgemenskaper fungerar.
Avsnitten behandlar således olika aspekter av lärgemenskaper och visar tydligt på mångfalden och bredden inom området.
Boken är en introduktion till ämnet och kan med fördel användas vid kompetensutveckling i näringslivet och inom olika utbildningsorganisationer med intresse för nya former för lärande. Den är även lämplig som presentation av och introduktion till lärgemenskaper vid högskole- och universitetsutbildningar.
E-boken baseras på den tryckta utgåvan från 2004.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2004
ISBN: 9789144061344
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: E-bok
Språk: Svenska
Sidor: 204 st
Den här boken handlar om nya former för lärande: när människor i gemenskaper och på mötesplatser lär tillsammans genom att kommunicera med stöd av IT och nätet.
Sådana lärgemenskaper kan vara av de mest varierande slag och samla deltagare med vitt skilda intressen. Det kan t.ex. vara en lärgemenskap som består av kvinnor som ska föda sitt första barn och som diskuterar olika frågor på nätet eller det kan vara rektorer som utbyter erfarenheter om sin arbetspraktik. Karaktäristiskt för lärgemenskaper på nätet är dock att tonvikten ligger på utbytet och interaktionen mellan deltagarna, snarare än på förmedlandet av information.
I boken presenterar vi en indelning, en typologi, över olika former av lärgemenskaper. Vi beskriver allmänt varför och hur lärgemenskaper vuxit fram, och vi behandlar hur man kan betrakta och uppfatta kunskap i sådana gemenskaper på nätet. Vi beskriver också utförligt hur ett antal lärgemenskaper fungerar.
Avsnitten behandlar således olika aspekter av lärgemenskaper och visar tydligt på mångfalden och bredden inom området.
Boken är en introduktion till ämnet och kan med fördel användas vid kompetensutveckling i näringslivet och inom olika utbildningsorganisationer med intresse för nya former för lärande. Den är även lämplig som presentation av och introduktion till lärgemenskaper vid högskole- och universitetsutbildningar.
E-boken baseras på den tryckta utgåvan från 2004.
Den här boken handlar om nya former för lärande: när människor i gemenskaper och på mötesplatser lär tillsammans genom att kommunicera med stöd av IT och nätet.
Sådana lärgemenskaper kan vara av de mest varierande slag och samla deltagare med vitt skilda intressen. Det kan t.ex. vara en lärgemenskap som består av kvinnor som ska föda sitt första barn och som diskuterar olika frågor på nätet eller det kan vara rektorer som utbyter erfarenheter om sin arbetspraktik. Karaktäristiskt för lärgemenskaper på nätet är dock att tonvikten ligger på utbytet och interaktionen mellan deltagarna, snarare än på förmedlandet av information.
I boken presenterar vi en indelning, en typologi, över olika former av lärgemenskaper. Vi beskriver allmänt varför och hur lärgemenskaper vuxit fram, och vi behandlar hur man kan betrakta och uppfatta kunskap i sådana gemenskaper på nätet. Vi beskriver också utförligt hur ett antal lärgemenskaper fungerar.
Avsnitten behandlar således olika aspekter av lärgemenskaper och visar tydligt på mångfalden och bredden inom området.
Boken är en introduktion till ämnet och kan med fördel användas vid kompetensutveckling i näringslivet och inom olika utbildningsorganisationer med intresse för nya former för lärande. Den är även lämplig som presentation av och introduktion till lärgemenskaper vid högskole- och universitetsutbildningar.
E-boken baseras på den tryckta utgåvan från 2004.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)