Lärarprofession – från VFU till eget klassrum; Emma Leifler; 2021
endast ny

Lärarprofession – från VFU till eget klassrum Upplaga 1

av Emma Leifler
Lärarprofession – från VFU till eget klassrum riktar sig främst till lärarstudenter och nyblivna yrkesverksamma lärare och ger en grundläggande introduktion till läraryrket. Boken täcker flertalet av läraryrkets dimensioner, t.ex. lärares nyckelkompetenser och inkludering, och varvar teori och praktik genom att de teoretiska perspektiven kopplas till det vardagliga arbetet i klassrummet.

Hur blir man en skicklig lärare? Hur arbetar man med elevers motivation? Hur bygger man upp relationer som fungerar, både mellan elever och mellan lärare och elev? Boken inspirerar till att variera arbetsmetoder och strategier för att fånga in och utveckla alla elever. I boken finns flera formativa inslag samt en bred repertoar av lärares planerings- och inkluderingsarbete.

Om författaren
Emma Leifler är adjunkt på institutionen för didaktik och pedagogisk profession vid Göteborgs universitet. Hon har en bakgrund som lärare och specialpedagog på grundskola och gymnasium. Emma är också doktorand i specialpedagogik med huvudfokus på inkluderande undervisning
Lärarprofession – från VFU till eget klassrum riktar sig främst till lärarstudenter och nyblivna yrkesverksamma lärare och ger en grundläggande introduktion till läraryrket. Boken täcker flertalet av läraryrkets dimensioner, t.ex. lärares nyckelkompetenser och inkludering, och varvar teori och praktik genom att de teoretiska perspektiven kopplas till det vardagliga arbetet i klassrummet.

Hur blir man en skicklig lärare? Hur arbetar man med elevers motivation? Hur bygger man upp relationer som fungerar, både mellan elever och mellan lärare och elev? Boken inspirerar till att variera arbetsmetoder och strategier för att fånga in och utveckla alla elever. I boken finns flera formativa inslag samt en bred repertoar av lärares planerings- och inkluderingsarbete.

Om författaren
Emma Leifler är adjunkt på institutionen för didaktik och pedagogisk profession vid Göteborgs universitet. Hon har en bakgrund som lärare och specialpedagog på grundskola och gymnasium. Emma är också doktorand i specialpedagogik med huvudfokus på inkluderande undervisning
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2021
ISBN: 9789147140473
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 252 st
Lärarprofession – från VFU till eget klassrum riktar sig främst till lärarstudenter och nyblivna yrkesverksamma lärare och ger en grundläggande introduktion till läraryrket. Boken täcker flertalet av läraryrkets dimensioner, t.ex. lärares nyckelkompetenser och inkludering, och varvar teori och praktik genom att de teoretiska perspektiven kopplas till det vardagliga arbetet i klassrummet.

Hur blir man en skicklig lärare? Hur arbetar man med elevers motivation? Hur bygger man upp relationer som fungerar, både mellan elever och mellan lärare och elev? Boken inspirerar till att variera arbetsmetoder och strategier för att fånga in och utveckla alla elever. I boken finns flera formativa inslag samt en bred repertoar av lärares planerings- och inkluderingsarbete.

Om författaren
Emma Leifler är adjunkt på institutionen för didaktik och pedagogisk profession vid Göteborgs universitet. Hon har en bakgrund som lärare och specialpedagog på grundskola och gymnasium. Emma är också doktorand i specialpedagogik med huvudfokus på inkluderande undervisning
Lärarprofession – från VFU till eget klassrum riktar sig främst till lärarstudenter och nyblivna yrkesverksamma lärare och ger en grundläggande introduktion till läraryrket. Boken täcker flertalet av läraryrkets dimensioner, t.ex. lärares nyckelkompetenser och inkludering, och varvar teori och praktik genom att de teoretiska perspektiven kopplas till det vardagliga arbetet i klassrummet.

Hur blir man en skicklig lärare? Hur arbetar man med elevers motivation? Hur bygger man upp relationer som fungerar, både mellan elever och mellan lärare och elev? Boken inspirerar till att variera arbetsmetoder och strategier för att fånga in och utveckla alla elever. I boken finns flera formativa inslag samt en bred repertoar av lärares planerings- och inkluderingsarbete.

Om författaren
Emma Leifler är adjunkt på institutionen för didaktik och pedagogisk profession vid Göteborgs universitet. Hon har en bakgrund som lärare och specialpedagog på grundskola och gymnasium. Emma är också doktorand i specialpedagogik med huvudfokus på inkluderande undervisning
Ny bok
335 kr352 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
335 kr352 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)