Konstpedagogik; Kristoffer Arvidsson, Philippa Nanfeldt, Jeff Werner; 2011

Konstpedagogik

av Kristoffer Arvidsson, Philippa Nanfeldt, Jeff Werner
Talar inte konsten för sig själv? Nej, är svaret i det fjärde numret av Göteborgs konstmuseums skriftserie Skiascope som helt ägnas konstpedagogik. Trots officiella deklarationer om konstpedagogikens betydelse har pedagogiken en svag ställning på många museer. Den tycks ofta komma i andra hand, efter det arbete som anses viktigast: att göra utställningar. Dessutom är forskningen om konstpedagogik eftersatt. Skiascope 4 tar ett grepp om forskningsfältet och historieskrivningen, och bidrar dessutom med ny forskning om ett högintressant, tidigare helt outforskat material: Göteborgs konstmuseums pedagogiska verksamhet från 1864 till 2010. Numret innehåller texter av Kristoffer Arvidsson, Philippa Nanfeldt och Jeff Werner.
Talar inte konsten för sig själv? Nej, är svaret i det fjärde numret av Göteborgs konstmuseums skriftserie Skiascope som helt ägnas konstpedagogik. Trots officiella deklarationer om konstpedagogikens betydelse har pedagogiken en svag ställning på många museer. Den tycks ofta komma i andra hand, efter det arbete som anses viktigast: att göra utställningar. Dessutom är forskningen om konstpedagogik eftersatt. Skiascope 4 tar ett grepp om forskningsfältet och historieskrivningen, och bidrar dessutom med ny forskning om ett högintressant, tidigare helt outforskat material: Göteborgs konstmuseums pedagogiska verksamhet från 1864 till 2010. Numret innehåller texter av Kristoffer Arvidsson, Philippa Nanfeldt och Jeff Werner.
Utgiven: 2011
ISBN: 9789187968808
Förlag: Göteborgs konstmuseum
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 287 st
Talar inte konsten för sig själv? Nej, är svaret i det fjärde numret av Göteborgs konstmuseums skriftserie Skiascope som helt ägnas konstpedagogik. Trots officiella deklarationer om konstpedagogikens betydelse har pedagogiken en svag ställning på många museer. Den tycks ofta komma i andra hand, efter det arbete som anses viktigast: att göra utställningar. Dessutom är forskningen om konstpedagogik eftersatt. Skiascope 4 tar ett grepp om forskningsfältet och historieskrivningen, och bidrar dessutom med ny forskning om ett högintressant, tidigare helt outforskat material: Göteborgs konstmuseums pedagogiska verksamhet från 1864 till 2010. Numret innehåller texter av Kristoffer Arvidsson, Philippa Nanfeldt och Jeff Werner.
Talar inte konsten för sig själv? Nej, är svaret i det fjärde numret av Göteborgs konstmuseums skriftserie Skiascope som helt ägnas konstpedagogik. Trots officiella deklarationer om konstpedagogikens betydelse har pedagogiken en svag ställning på många museer. Den tycks ofta komma i andra hand, efter det arbete som anses viktigast: att göra utställningar. Dessutom är forskningen om konstpedagogik eftersatt. Skiascope 4 tar ett grepp om forskningsfältet och historieskrivningen, och bidrar dessutom med ny forskning om ett högintressant, tidigare helt outforskat material: Göteborgs konstmuseums pedagogiska verksamhet från 1864 till 2010. Numret innehåller texter av Kristoffer Arvidsson, Philippa Nanfeldt och Jeff Werner.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)