Invandrarbakgrund eller skolsvårigheter? : en textanalytisk studie av åtgärdsprogram för elever med invandrarbakgrund; Pirjo Lahdenperä; 1997
Invandrarbakgrund eller skolsvårigheter? : en textanalytisk studie av åtgärdsprogram för elever med invandrarbakgrund; Pirjo Lahdenperä; 1997

Invandrarbakgrund eller skolsvårigheter? : en textanalytisk studie av åtgärdsprogram för elever med invandrarbakgrund

av Pirjo Lahdenperä

  • Utgiven: 1997
  • ISBN: 9789176564066
  • Sidor: 206 st
  • Förlag: HLS Förlag
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

The primary aim of the study is to examine the relationship between teachers' conceptions of difficulties in school and their attitudes toward students' immigrant backgrounds and ethnic classifications. The empirical research material consists of intervention programs written in connection with inservice courses in special education. In these programs the teachers describe a class/group defined as problematic for him or the other teachers in school. The summarising changes in the system of meaning are; From immigrnat students and students with immigrant backgrounds to multicultural students. From compensatory to complementary attitudes toward parents and from immigrant research to intercultural research.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Invandrarbakgrund eller skolsvårigheter? : en textanalytisk studie av åtgärdsprogram för elever med invandrarbakgrund (1997)

1997 släpptes boken Invandrarbakgrund eller skolsvårigheter? : en textanalytisk studie av åtgärdsprogram för elever med invandrarbakgrund skriven av Pirjo Lahdenperä. Den är skriven på svenska och består av 206 sidor. Förlaget bakom boken är HLS Förlag.

Köp boken Invandrarbakgrund eller skolsvårigheter? : en textanalytisk studie av åtgärdsprogram för elever med invandrarbakgrund på Studentapan och spara pengar.

Tillhör kategorierna

Referera till Invandrarbakgrund eller skolsvårigheter? : en textanalytisk studie av åtgärdsprogram för elever med invandrarbakgrund

Harvard

Lahdenperä, P. (1997). Invandrarbakgrund eller skolsvårigheter? : en textanalytisk studie av åtgärdsprogram för elever med invandrarbakgrund. HLS Förlag.

Oxford

Lahdenperä, Pirjo, Invandrarbakgrund eller skolsvårigheter? : en textanalytisk studie av åtgärdsprogram för elever med invandrarbakgrund (HLS Förlag, 1997).

APA

Lahdenperä, P. (1997). Invandrarbakgrund eller skolsvårigheter? : en textanalytisk studie av åtgärdsprogram för elever med invandrarbakgrund. HLS Förlag.

Vancouver

Lahdenperä P. Invandrarbakgrund eller skolsvårigheter? : en textanalytisk studie av åtgärdsprogram för elever med invandrarbakgrund. HLS Förlag; 1997.

Köp boken

109 kr

Skynda dig - Bara ett fåtal säljare kvar!