Going global : a guide to succesful internationalization; Erik Wetter, Daniel Tolstoy, Emilia Rovira Nordman, Sara Melén Hånell; 2023
Going global : a guide to succesful internationalization; Erik Wetter, Daniel Tolstoy, Emilia Rovira Nordman, Sara Melén Hånell; 2023

Going global : a guide to succesful internationalization Upplaga 1

av Erik Wetter, Daniel Tolstoy, Emilia Rovira Nordman, Sara Melén Hånell

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2023
  • ISBN: 9789189323926
  • Sidor: 160 st
  • Förlag: Ekerlids
  • Format: Häftad
  • Språk: Engelska

Om boken

Trots att globalisering och digitalisering har gjort det enklare än någonsin tidigare att etablera sig internationellt, så innebär globala affärer fortfarande stora utmaningar och risker. Många viktiga internationaliseringsbeslut fattas ofta på basis av magkänsla eller personliga kontakter på specifika marknader. Även om detta kan fungera i enstaka fall visar forskning att avsaknaden av en robust strategi gör det svårt att åstadkomma positiva resultat i längden. Denna bok utgår från tidlösa principer och forskningsresultat från svenska och internationella strategiforskare för att beskriva vilka faktorer som gör globala affärer mer eller mindre framgångsrika. Särskilt fokus läggs vid Dunningmodellen, ett beprövat forskningsbaserat strategiskt ramverk som kan tillämpas av moderna tillväxtföretag som verkar i en global ekonomi. Dunningmodellens styrka är att den kan hjälpa alla typer av företag att utveckla balanserade insikter och strategier för globala affärer utifrån det enskilda företagets förutsättningar. Insikter och begrepp tydliggörs genom användandet av konkreta exempel från svenska företag från flera olika branscher, exempelvis Annas Pepparkakor, BabyBjörn, auktionshuset Bukowskis, techbolaget Tobii, samt tillväxtföretag inom bioteknik.   Boken är skriven av forskare inom strategi och innovation vid Handelshögskolan i Stockholm och syftar till att sammanfatta relevant forskning och nya insikter på ett så praktiskt och lättillgängligt sätt som möjligt. Den är avsedd för alla som arbetar med olika former av globala affärer i strategiska, operativa, eller rådgivande roller. En viktig bok grundad i etablerad forskning som ger svenska tillväxtföretag vägledning i det internationella strategiarbetet att växa global försäljning och undvika onödiga fallgropar Fredrik Fexe, Vice VD & Strategichef Business Sweden. Boken är på engelska

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Going global : a guide to succesful internationalization (2023)

I augusti 2023 släpptes boken Going global : a guide to succesful internationalization skriven av Erik Wetter, Daniel Tolstoy, Emilia Rovira Nordman, Sara Melén Hånell. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på engelska och består av 160 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Ekerlids.

Köp boken Going global : a guide to succesful internationalization på Studentapan och spara uppåt 13% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.

Referera till Going global : a guide to succesful internationalization (Upplaga 1)

Harvard

Wetter, E., Tolstoy, D., Nordman, E. R. & Hånell, S. M. (2023). Going global : a guide to succesful internationalization. 1:a uppl. Ekerlids.

Oxford

Wetter, Erik, Tolstoy, Daniel, Nordman, Emilia Rovira & Hånell, Sara Melén, Going global : a guide to succesful internationalization, 1 uppl. (Ekerlids, 2023).

APA

Wetter, E., Tolstoy, D., Nordman, E. R., & Hånell, S. M. (2023). Going global : a guide to succesful internationalization (1:a uppl.). Ekerlids.

Vancouver

Wetter E, Tolstoy D, Nordman ER, Hånell SM. Going global : a guide to succesful internationalization. 1:a uppl. Ekerlids; 2023.

Köp boken

215 kr
246 kr

Skynda dig - Bara 1 säljare kvar!